Vakantie 2013

Zojuist zijn wij, echtpaar met twee meiden van 10 en 11, terug van vakantie en nu al kijken wij uit naar het volgend jaar.
Wij zouden heel graag naar Israel willen gaan in de periode vanaf 20 juli voor een week of twee.
Ons budget is niet reuze groot.
Wat zoeken wij?
Een appartement in een niet al te groot complex, zwembad, in de buurt van het strand, mogelijkheden tot uitstapjes.
Wie oh wie kan ons verder helpen?

Alvast bedankt!

Paul

Wil je naar Eilat? Of zoek je iets aan de middellandse zee?
Ik heb vorig jaar met vriendinnen een rondreis door Israel geweest, wij vonden Eilat vreselijk (supertoeristich, Salou-achtig), zijn net over de grens met Egypte in het Hilton resort in Taba geweest. Dat was ook toeristisch maar iig een stuk goedkoper, en echt heel mooi aan het strand gelegen. De grensovergang hebben we lopend gedaan en dat ging prima. Zijn zelfs nog 2x teruggegaan naar Eilat omdat we daar met dolfijnen wilden zwemmen.

Aan de middellandse zee zijn wij in Tel Aviv en Haifa geweest. In Haifa is vrij weinig te beleven, maar wel dagtripjes naar Nazareth bijvoorbeeld. In Tel Aviv is uiteraard veel meer.

Na enig overleg is onze wens wat concreter geworden
Wij zoeken een appartement voor twee weken met zwembad.
De ligging is niet het belangrijkste omdat wij een auto gaan huren.
Wel moet het is een beetje levendige omgeving liggen.

Enigste wat ik aan kan raden, ga aan de middellandse zee zitten wil je aardig wat zien. Bij Tel Aviv , Netanya is het best denk ik zo. Van daaruit kan je redelijk goed Israël ontdekken.

Ik zou verder toch even google gebruiken voor Appartement huren.

Kwam dit onderandere tegen of het wat is weet ik niet durf ik niet te zeggen.

Heb zelf de voorkeur voor hostels. Zodoende.

Regio Tel Aviv is absoluut het leukste, Tel Aviv zelf is een heerlijke bruisende stad! Ik zou zeggen Netanya/Herzliyya. Veel plezier!

Hoewel het een appartement is zonder zwembad wil ik je toch graag wijzen op Lisa’s farm house. Een appartement/vakantiehuisje in rishon le tsion, vlakbij de kust van tel aviv. Lisa verhuurt het huisje voor een hele schappelijke prijs en is erg gastvrij! Echt een aanrader!

Nicole

Beste Paul,
Al wat gevonden? Leuk dat jullie naar Israël gaan. Wat zoek je precies? Het is erg warm die periode in het zuiden (Eilat). Waar houden je meiden van? Misschien leuk om naar Mamshit Cameland Ranch te gaan? En naar Ein Gedi Fieldschool van de SPNI bij de Dode Zee. Leuke beesten, mooie vegetatie heerlijke wandeltochten en natuurlijk een unieke dobberervaring in de Dode Zee.
Succes met je plannen en laat je ons weten hoe het geweest is?
Veel plezier!