Strandvakantie Eilat combineren met een paar dagen bij schoonfamilie Tel Aviv

Shalom!

Afgelopen maandag ben ik terug gekomen van een dikke week vakantie in Tel Aviv. (Ben Yahuta Appartments, 10 min. lopen vanaf 't strand). Ik heb daar een geweldige tijd gehad samen met mijn vriendin, haar broer en zijn vriendin.
We hebben veel gezien, van hot naar her gereden met een huurauto en prima vermaakt bij familie van mijn vriendin. Omdat we met z’n vieren waren hebben we ervoor gekozen een hotel te boeken ipv bij familie te verblijven.

Nu wil ik eigenlijk nog dit jaar samen met m’n vriendin weer terug maar ook samen met m’n vriendin lekker chillen aan zee, september/oktober lijkt me een mooie periode. In Israel ben ik al in veel steden geweest behalve Eilat aangezien dit een dikke vijf uur rijden is, perfecte locatie voor zon-zee-strand dus.

Wat ik graag wil weten is hoe ik een verblijf van een 4 á 5 nachten bij familie (dus geen hotel) in Tel Aviv kan combineren met een 7 á 8-daagse vakantie in Eilat. Zo praktisch en goedkoop mogelijk dus en in oktober/september…

Heeft iemand hier ervaringen mee of tips??

Bedankt alvast! :dag:

shalom,

de goedkoopste manier om van Tel Aviv naar Eilat te gaan (of andersom) is liften. Deze opmerking is niet cynisch bedoeld, aangezien ik op mijn reis door Israel heel wat lifters heb zien staan (liften).
Op de tweede plaats staat de bus. zie egged.co.il- Home Page

Het grootste probleem volgens mij, is het vinden van een goedkope overnachtingsplaats in Eilat. Ik ben er zelf niet geweest, maar heb het wel overwogen. Betaalbare locaties kun je vinden op www.hostelworld.com.

succes

HIhostel Eilat heeft goede reviews. Ben er zelf niet geweest, maar ben ook vast een beetje aan het kijken voor mijn volgende vakantie naar Israël.
Kijk anders ook bij kibbutzim, er zitten er een paar rondom Eilat, die goedkoper zijn dan de grote hotels in Eilat zelf, en ook interessanter :slight_smile:

Couchsurfing (couchsurfing.org) is misschien ook nog een optie?

Kibbutzim buiten Eilat zitten natuurlijk niet aan zee… (maar wel weer ideaal voor woestijntripjes)

Allebei bedankt voor je reactie! :slight_smile:

De site die HJO gaf ‘www.hostelworld.com’ is al een hele mooie, vakantiegevoel voor 'n mooie prijs!
Ik ben nu nog aan 't kijken hoe we het met vervoer gaan doen, liften heb ik zelf al vaak gedaan maar samen met m’n vriendin is niet wat we willen. Met de bus is een lange (warme) zit maar relatief goedkoop en je ziet veel onderweg dus wellicht dat dat 'm gaat worden.

En verder alles nog maar 'ns op mekaar af zien te stemmen.

Tips zijn nog steeds welkom!