Vader woont in Thailand en moet wegens ziekte terug hulp gevraagd

HULP GEVRAAGD,

Mijn vader woont in Thailand(is nog wel steeds nederlander en heeft nog alle verzekeringen) Normaal komt hij 1 keer per half jaar terug maar nu wegens ziekte al bijna een jaar niet. Hij ligt nu in het ziekenhuis en heeft een tumor, hij moet naar Nederland terug maar nu wil de anwb hem niet repatriëren omdat hij langer dan een half jaar in Thailand is, hij moet de kosten zelf betalen. Weet iemand of we hier iets aan kunnen doen??? En is een reisverzekering mogelijk als je zo lang in het buitenland verblijft, niet dat we daar nu nog iets aan hebben omdat hij echt zo snel mogelijk naar Nederland moet. Help wie weet er iets???

Heb je al contact opgenomen met de Nederlandse Ambassade misschien kunnen die nog wat voor je betekenen of weten die er iets meer van.

gr van Moira

Een reisverzekring is mogelijk, maar zoals je zelf ook al aangaf nu te laat, indien je in Nederland woont. Toern ik nog in Nederland wonde zat ik bij FBTO en kon ik 364 dagen per jaar op vakantie gaan. Als ik maar 1 dag per jaar in Nederland verbleef en daar ook ingeschreven stond.
Anders zijn er verschillende particuliere verzekeringen die je vader kan afsluiten, zowel in Thaiuland als in Nederland.

Je geeft aan dat je vader nog alle verzekringen heeft, dus ik neem aan dat hij in Nederland ingeschreven staat. Dan kun je het nog bij zijn zorgverzekeraar proberen onder het motto nee heb je, ja kun je krijgen.

Ik zou zeker contact opnemen met de Nederlandse ambassade: http://www.netherlandsembassy.in.th/consulaire_zaken

waarom kan hij niet behandeld worden in Bangkok naar mijn mening is de zorg daar net zo goed als in Nederland
Iedere geval sterkte

Je kent de privesituatie toch niet?
Misschien is ie wel uitbehandeld of wil hij zelf graag in Nederland zijn bij familie vrienden wat ik me heel goed kan voorstellen.

daarom stelde ik deze vraag niet om iemand te kwetsen
dus echt ik wens ze heel veel sterkte met hun vader
groetjes Fransjes