hemeltje zeg! Deniz, weet jij misschien welke prikken het precies zijn?
gr. magda
hemeltje zeg! Deniz, weet jij misschien welke prikken het precies zijn?
gr. magda
Originally posted by beppie1@06-04-2005, 10:12:05
** zolang ze op schiphol nog een dependance hebben voor diegenen die toch nog willen, kun je dus ook proberen het nu nog te regelen, en anders dus op schiphol, Golden Trumpet!!!
Ach ja Diamond, de stress he!!!
Ik ben ook geen held, maar mijn gezondheid gaat toch voor alles!!
Groetjes
Annemiek **
Hey,
Maar is het verplicht? ook voor 8 dagen?
Het is niet verplicht Golden-Trumpet en als je maar 8 dagen gaat en alleen in het hotel blijft en geen kraanwater drinkt is de kans dat je ziek word heel erg klein maar het is je eigen keus!
En Magda normaal is het 1 spuit en moet je 3 keer terug komen voor de herhaling!
Daarna testen ze je bloed of je genoeg antistoffen hebt, zoja dan ben je voor een aantal jaren save en zo nee dan moet je nog een keer die 3!
Maar je zit vlak voor vertrek dus dat haal je niet meer want tussen elke keer moeten minimaal 3 weken zitten!
Ik denk dat ze je dan gewoon in een keer spuiten!
Ik heb al in 3 ziekenhuizen gewerkt en daar deden ze het all drie anders dus afwachten dan maar!
Maak je niet te veel zorgen, je voelt de vloeitstof even inlopen en daarna moet je gewoon veel met je arm bewegen anders word hij stijf en krijg je spierpijn!
Veel succes!
Groetjes…
~Deniz~
Originally posted by MarmarisLove-1@06-04-2005, 16:03:57
** Het is niet verplicht Golden-Trumpet en als je maar 8 dagen gaat en alleen in het hotel blijft en geen kraanwater drinkt is de kans dat je ziek word heel erg klein maar het is je eigen keus!
**
Tnx
Graag gedaan…
~Deniz~
ik ga ook het binnenland in en dan was het wel verstandig je te laten inenten.
Ik ben vandaag langs de huisarts geweest en meteen gevraagd voor inentingen.
Ik moest een inenting van Hepetitis A (als je dit krijgt ben je ECHT heel ver van huis!!!) Dit waren 2 inentingen en dan ben je meteen 10 jaar tegen bestand (1 inenting en een half jaar later nog een en in die tussentijd ben je er ook tegen bestand). Dezen kosten 38.88€ geloof ik…
En ik moest een DTP prik halen. Eenmalig en omdat iedereen al op 9 jarige leeftijd is ingeent hiertegen ben je dan ook meteen een flinke tijd (begreep ik nou goed, voor altijd??) bestand tegen …(waar was een DTP prik ook al weer tegen??). Deze kost 15.51€.
Ik ga het denk ik wel doen!! Het kost dan in totaal 93.27€ (eerst 54.39€ en later nog eens 38.88€) en dan hoef je je de komende 10 jaar geen zorgen meer te maken!!!
Je kan wel uit kijken met wat je eet, maar dat vind ik toch nog steeds riskant.
En ach als je kijkt over die 10 jaar wat kost het dan ook…maar 9.33€ per jaar! En ik voel me er een stuk veiliger onder…
Maar voor een vakantie van een weekje ofzo, had ik het niet gedaan. Ik ga in de zomer dus 2 maanden en ik ben wel van plan om veel vaker naar Turkije te gaan, en ook langere periodes, dus dan komt het wel uit!
Succes met beslissen en met de angsten bij het prikken
Groetjes Rieneke
Hee allemaal,
Klopt het dat je de DTP prik pas hoeft te hebben nog je 21e ik heb dit gehoord. Ik weet alleen niet of dit echt zo is… Als ik op vakantie ga wil ik natuurlijk wel verzekerd zijn van de inentingen… Mijn gezondheid gaat voor alles
Groetjes Linda
@ Lindalight: Dat zou op zich best kunnen (ik ben 22) aangezien je die prik al eerder hebt gehad. Maar ik weet het niet zeker, als ik jou was zou ik gewoon even aan je dokter vragen…
Succes!!
groetjes Rieneke
Nog 1 keer:
WWW.GGD.NL
als je op je provincie toetst dan krijg je de link naar de dichtst bijzijnde, en je kunt alles daar navragen!!!
Succes iedereen!
Annemiek
Juist…
Ik heb in een aantal ziekenhuizen hier in Limburg gewerkt en daar deden ze het in alle anders!
Gewoon even navragen, want wat bij iemand hier op het forum is hoeft voor jouw niet zo te zijn!
Succes allemaal!
Groetjes…
~Deniz~
Hallo!
Ik heb vandaag mijn 2 prikje gehad (DTP en combinatie van hep. A en B). Was erg zenuwachtig maar het viel uiteindelijk allemaal mee. De vrouw die mij heeft geholpen was erg lief en prikte heel voorzichtig. Over 2 weken moet ik van de hep. A en B een herhalingsprik halen en wordt ik nog ge-ent tegen buiktyfus…
Gr. Magda
Ja het is me wat met die spuitjes he
Ik vind het zelf ook echt super eng en dan maar tegen de zorgvragers zeggen dat het niks voorstelt
Nou je bent er bijna vanaf voor een hele tijd en als je een goede verpleegkundige hebt dan merk je er niks van!
Groetjes…
~Deniz~