V.S. vanaf mei

Vrienden van het forum, langzaam komt de maand mei dichterbij en tickets wil ik binnenkort gaan boeken. Wie wordt net als ik enthousiast als ik aan een reisprogramma denk waar hotels/motels misschien af en toe een ‘moetje’ zijn, maar waar huizen van andere mensen een mooie slaapplaats zullen zijn.

Mijn laatste post had inderdaad een uitgebreid programma en er zijn weinig werkenden te vinden die langer dan 3 weken weg kunnen. Dus zet ik in op ongeveer drie weken rondtrekken door het noordoosten. NYC is een must en Chicago is misschien een prima plek om weer terug te gaan. Iedereen die denkt het met een rustige en nieuwsgierige Amerika-fan die inmiddels aardig wat gelezen heeft over (geen reisbrochures) het land, een aantal keer het land heeft bezocht uit te houden, nodig ik uit te reageren. Veel lopen, zien en rijden, zowel de steden als zeker de prachtige natuur, fastfood mijden (alhoewel dat soms lastig wordt).

Een reisschema zit wel in mijn hoofd, maar die is flexibel zolang er vanaf medio mei op zijn vroegst vertrokken wordt (wachten op de sneeuw die vanaf medio mei zo goed als weg is). Aangezien ik 42 jaar oud ben, zullen er geen 20-jarigen het in hun hoofd halen te reageren en dat is maar goed, echter zij die werkelijk geïnteresseerd zijn in het land -dus naast toeristische informatie- vinden in mij een gesprekspartner die goed bekend is met het land en zijn nukken. En ja, ik houd ook van creativiteit. Op vakantie heb ik ook mijn schrijfblokje bij waar ik notities in maak.

Ik wacht het af of er reacties komen, als niet, dan bel ik een vriendin in Seattle en vraag haar mee. Wel andere kant van het land, maar Washington, Vancouver en Portland zijn erg mooi.

Dag,
mijn plan is vanaf midden april heel Amerika te bezoeken. Ik heb met het gewone Belgische visum 90 dagen de tijd :slight_smile:
maar begin stilaan te twijfelen of dit genoeg gaat zijn :slight_smile:
Starten in New York, dan richting Oosten met Boston, Harvard & zo door naar Niagara Falls.
Daarna Detroit, Chicago & terugkomen via Philadelphia, Washington DC.
Daarna verder naar het zuiden, nl Florida & langs het zuiden verder door naar het westen (San Diego, LA, San Francisco, Seattle).

Jouw berichtje spreekt me dus fel aan, aangezien je ook de “echte” Amerikaanse cultuur wil herontdekken door bij mensen thuis te slapen & misschien te eten.

Je laat maar iets weten.
Groeten.

Hoi Nathalie, met minder plaatsen aandoen ben ik meer enthousiast. Ik wil met de auto reizen maar 30.000 km is wat veel.

hoi,
ja is inderdaad misschien wat veel :slight_smile: maar dan kort ik desnoods de reis in of bezoek wat minder plaatsen.
Het is ter plekke bekijken hoe het loopt.
Wil alles ook uit de kast halen aangezien ik 90 dagen heb.

Alvast veel plezier met jouw reis !

Groeten,
Nathalie