Uttarakhand (India) in maart 2011

De afgelopen weken heb ik vol enthousiasme een reis door de Noordelijke Indiase provincie Uttarakhand gepland, maar helaas heeft mijn reisgenote vanwege persoonlijke problemen afgehaakt. Nu zoek ik iemand anders die wel mee kan, want ik durf de reis niet alleen aan. Het idee is om eind februari naar Rishikesh te reizen en daar enkele dagen in een asram te verblijven: om de speciale sfeer van zo’n plek te beleven en enkele yoga- en meditatiesessies mee te maken. Rishikesh kan daarna een uitvalsbasis zijn voor meerdaagse tripjes naar Haridwar, Mussoorie en de Himalaya. Op 3 maart viert India Maha Sivaratri en op 19 en 20 maart Holi: dat zij hele bijzondere feestdagen om mee te maken.
Een mogelijk vluchtschema is al uitgezocht en er zijn al contacten gelegd met een asram, enkele aantrekkelijke guesthouses en een lokale reisorganisatie die taxivervoer vanaf Delhi en trekkings kan regelen. Er ligt nog niet vast, dus het reisplan kan nog helemaal in overleg worden bijgesteld.
Wie wil er mee? Ik ben een vrouw van 50 jaar. Ben beslist niet saai, maar wel flexibel en ondernemend. Heb al veel heeft gereisd in India, maar dan met groepsreizen en daar heb ik geen zin meer in. Ik hou van ‘slow travel’: dus de tijd nemen om een plek echt te leren kennen in plaats van van de ene naar de andere bezienswaardigheid te jakkeren. Mocht deze reis je wat lijken, stuur dan een mail naar [EMAIL=“lottereist@hotmail.nl”]lottereist@hotmail.nl dan kunnen we een afspraak maken om te onderzoeken of we elkaar voldoende liggen om samen op reis te gaan.