We komen van het noorden af mits we eerste Ecuador, Peru en Bolivië doen, bedoeling is erna eerst het noorden van Argentinië te doen en erna Ushuaia te doen (en te combineren met Torres Del Paine ja…). Zijn nu aan het zoeken naar iets of wat een goede route met in het achterhoofd dat we terugvliegen een maand later in Rio…
Maar eerst een reactie op de post van Steve-O:
Ik zou de vlucht naar Ushuaia toch wel vooraf boeken. Allereerst om nog gebruik te kunnen maken van de goedkopere klasses die nu nog wel beschikbaar zijn op sommige vluchten, ten tweede omdat januari de vakantie-maand is van de Argentijnen zelf en Ushuaia een toeristische bestemming is. Grote kans dus dat de goedkopere stoelen al weg zijn als je dat ter plekke nog wilt realiseren. Onderdak in Ushuaia wellicht ook al vastleggen, om dezelfde reden. (zo goed als) Alle vluchten naar Ushuaia vertrekken uit Buenos Aires, of vanaf El Calafate. Het lijkt me zinvol om dus vanuit Buenos Aires te vliegen. Kies voor Aerolineas Argentinas of LAN Argentina, of als je van wat meer avontuur houdt voor LADE. Let erop dat je moet aanvinken dat je “europeaan” bent, Argentijnen betalen minder voor een vlucht maar als je met een “residentes” ticket wil inchecken heb je grote kans dat je alsnog een nieuw ticket ter plekke moet betalen.
En zoals ik dan hier lees, kunnen we dan toch best Ushuaia op voorhand boeken maar dan wordt het wss een enkel een heenvlucht vanuit BA, erna El Calafate, Torres Del Paine…
Of we moeten eerst naar Torres Del Paine ‘gaan’, en dan vanuit El Calafate naar Ushuaia vliegen om van daar richting BA te vliegen om erna richting Rio te gaan.
Graag toch nog wat advies mbt deze voorgaande vragen.
Thanx
(Heel eenvoudig gezegd allemaal maar weet dat het allemaal niet zo is met die afstanden…)
Hi Steve
Als een van onze collega’s (goede kenners van Argentinië) of beide, het maakt niet uit, wilt en zin heeft, mijn traject zou zo klinken: BA - Mendoza (over naar Chili)-Santiago-Ushuaia (vlucht)(desnoods Punta Arenas-Ushuaia (met de bus)-El Calafante -Perrito Moreno (met de bus) en de rest zie ik ter plaatsen, als er nog tijd over blijft van die 5 weken die ik vrij heb…Wat denken ze van?
Dit zou mijn traject zijn.
Hoe zit die van jullie uit?
Groetjes
Sopirla>>>
& @schoentje
hi collega’s
Ik heb mijn traject verstuurd naar Steve -O; mijn vraag is als jullie zin en tijd hebben om een kijkje te nemen of te verbeteren waar beter kan.
Ik wacht echt ongeduldig op jullie reactie.
Bedankt.
Groetjes
Sopirla>>>
Ik ben wel benieuwd waarom je zo persé naar Ushuaia wil.
Het meest logisch is punta arenas-puerto natales(torres del paine)-el calafate-el chalten-terug naar el calafate en van daaruit vliegen.
Of helemaal terug naar punta arenas voor een goedkopere vlucht.
Tussen Santiago en puerto montt ligt nog heel veel moois. Vergeet dit niet.
Hi Schoentje
Waarom Ushuaia? omdat ik wil zeggen tegen mijn vrienden dat ik op de allerlaatste meter van Zuid Amerika gestaan heb (het klinkt misschien gek, maar ik droom van Ushuaia al jaren; beelden gezien op TV van verschillende programma’s).Met de rest van de traject die je gemaakt heb, volledig akkoord; maar ik kreeg een fotograaf bij (mijn echtgenoot) die Aconcagua wilt ook bezoeken.
Vind je einde februari/begin maart een goede staart?
Bedankt en groetjes
Sopirla>>>
Ik zal de traject op zo’n manier moeten maken dat iedereen tevreden mee is.
Wat zou het verschil ongeveer zijn (in €) als je nu de vlucht zou vastleggen of in januari?
Thanx
Daar kun je niets over zeggen. Het kan ook zo zijn dat ze op het laatste moment weer goedkoper worden omdat ze het vliegtuig niet vol krijgen.
Hoi Steve-O
Mijn vriend en ik beginnen ongeveer met hetzelfde gebied als jij. Vanuit JoHo hadden we het advies gekregen om Patagonie zeker niet over te slaan. We hebben bedacht om in januari (dan begint onze reis) vanuit Buenos Aires naar Ushuaia te vliegen en vanuit daar met de bus Tierra del Fuego en Patagonie te ontdekken.
Ons is met klem aangeraden om het ticket naar Ushuaia al te boeken omdat het daar in januari zomervakantie is. Wij hebben via vliegtickets.nl een ticket van ong. €200,- p.p geboekt bij Aerolineas Argentinas.
Volgens Joho is het boeken in Argentinië zelf duurder dan vanuit Nederland…
Nou ik hoop dat je er wat aan hebt? en misschien komen we elkaar daar nog tegen in januari!
Mocht er trouwens iemand nog tips hebben voor een leuke slaapplaats in Buenos Aires en Ushuaia, dan hoor ik het graag ![]()