Ushuaia: de moeite waard?/ kerst

Wij willen in 4 weken tijd heel Argentinie en Chili zien. Best krap aan de tijd dus. Omdat het misschien te krap wordt, willen we Ushuaia of Iguazu eruit halen. Wat raden jullie aan?
Van Ushuaia hebben we gehoord dat het vooral lijkt op Peninsula Valdes, maar dan minder indrukwekkend qua dieren. Je zou er vooral heen moeten om die stempel te krijgen dat je aan het ‘einde van de wereld’ bent geweest. Is dat zo?

Weten jullie misschien ook wat een leuke plek is om kerst en oud&nieuw aan door te brengen?

bedankt.

Judith

Erg ambitieus om die twee landen in vier weken te willen doen, de vraag is of jullie dan nog wel optimaal genieten van de vakantie? En jullie zullen veel moeten vliegen om zoveel in korte tijd te willen zien.

Wij hebben veel klanten die doen in drie weken alleen het midden- en noorden van Argentinië (grofweg Buenos Aires, Iguazú, Salta, Mendoza, Córdoba) en ervaren deze rondreis al vaak als een race tegen de klok…

Om de Kerst en Oud & Nieuw door te brengen zou ik jullie toch de grote steden adviseren (Santiago, Buenos Aires, eventueel Mendoza, Salta). Als jullie meer natuurmensen zijn dan kun je ook overwegen in de overdonderende stilte van bijvoorbeeld de Valle de la Luna (Parque Provincial Ischigualasto - San Juan) Kerst door te brengen. Houdt in ieder geval rekening met een warme Kerst, een speciale ervaring.

Qua Ushuaia: ik vond Vuurland en Ushuaia wel iets mystieks hebben, maar als je weinig tijd hebt om dit gedeelte van Argentinië te leren kennen kun je overwegen het links te laten liggen (wat eigenlijk geldt voor bijna alle regio’s, zie hier de strekking van mijn verhaal).

Veel plezier met de voorbereidingen in ieder geval,

groet,

Jan

Persoonlijk vond ik Ushuaia niet zo denderend. In het stadje is geen fluit te beleven en de natuur is wel mooi, maar niet spectaculair als je het mij vraagt…

Wij hebben Argentinië in november/december bezocht en vonden Ushuaia
als stadje toch wel het minste van onze gehele reis.
Ook de tocht op het beaglekanaal is niet echt waar je letterlijk en figuurlijk warm voor loopt.
Nationaal park Vuurland vond ik wel de moeite waard maar hadden tijdens ons bezoek echt wel verschrikkelijk weer (regen, natte sneeuw en heel koud)
Ik vind ook dat je beter kan kiezen voor 1 van de grote steden, mocht ik de keus mogen maken zou ik tijdens die periode in Bariloche verblijven,
leuk stadje, enorm mooie omgeving.
In ieder geval maak de juiste keuzes en geniet met volle teugen van dit wondermooie land.:dag:
Je kan een 30 tal foto’s zien welke ik op de site heb gezet dit om jullie een idee te geven wat voor mooi’s jullie te wachten staat.

Ik sluit me hierbij aan. Vond Ushuaia een beetje tegenvallen, en ook nog eens vreselijk duur (veel duurder dan BA bijvoorbeeld). Plus vliegkosten…nee, bij twijfel zou ik hier niet heengaan. Bovendien: accomodatieprijzen zullen met kerst en oud en nieuw wel helemaal de pan uit rijzen!

Gedeeltelijk eens met mijn voorgangers, Ushuaia zelf is niet om over naar huis te schrijven. Maar als je van ruige natuur houdt kan je het niet beter treffen dan Vuurland. Wij hebben een geweldige excursie in het Nationale Park, waarbij ook een leuke kantotocht zit. Daarnaast kan je met een 4x4 richting Lago Escondido/Fagnano, prachtig mooi. Maar als je liever in een leuk stadje zit, dan zijn er genoeg andere mogelijkheden. Ik zou Salta aanraden.

Maar het grootste punt blijft: 4 weken is gewoon té kort voor heel Argentinië en Chili…

Allemaal bedankt voor jullie reacties! We gaan toch maar naar Ushuaia toe, maar dan wat korter. Ik houd wel van ruige natuur.