In principe kan je overal in Viet Nam gebruik maken van Wifi, diverse steden hebben dit in heel hun stad.
Dus het plan van Ziggo is al lang, 4 jaar, in sommige steden in Viet Nam.
Ook kan je in vele restaurants en in 80% van de hotels Wifi gebruiken.
Ik weet dat de beveiliging dan niet optimaal is .
Wil je wel beveiligd internetten, moet ik soms ook doen, dan doe ik het zo.
Ik koop altijd al een telefoonkaart ( is goedkoop bellen, 5 euro cent per minuut naar Nederland ) voor mijn mobiel, sluit deze aan op mijn laptop, en gebruik mijn telefoon als ontvanger ( ben even het jargon woord kwijt ) en kan dan internetten via mijn lap top tegen het lokale tarief.
Met een kaartje van 300000VND kan je ongeveer 2 uur bellen naar nederland en 30 minuten internetten; natuurlijk niet voor 30 minuten You tube, ( prijs 2013 januari ).
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Het systeem met de telefoonkaart herken ik omdat dat in Indonesië, waar ik regelmatig geweest ben, ook mogelijk is.
Dat is een goede optie voor af en toe een mailtje sturen en het nieuws lezen.
Wat ik nodig heb is toch iets anders, laat ik het aan de hand van een voorbeeld uitleggen:
In Indonesië zijn kleine USB modems te koop voor ongeveer 20 euro waar je één maand mee kunt Internetten.
Daarna moet je opwaarderen, dat kost circa 4 euro, dan kun je weer een maand vooruit.
Elke dag heb ik Internet circa één uur in gebruik daarom is zo’n telefoonkaart voor mij niet toereikend.
Volgens mij is dit wat ik zocht.
Bij Ez-Com kun je ook een USB modem kopen met SIM kaart voor gebruik Internet.
De prijzen lijken iets hoger te liggen dan in Indonesië maar dat is geen probleem.
Blij dat ik je heb kunnen helpen met wat je zocht.
Maar ik ben ook nog wat verder gaan zoeken en kwam dit tegen op internet, ik heb hier dus geen ervaring mee, maar misschien is dit ook iets wat je verder kan helpen?
Blijkbaar heet zo’n USB internet een “dongle”?
Bedankt voor de aanvullende informatie.
Het gaat nu wel lukken met het USB modem.
Je moet net als ik geboren zijn vóór de Mammoetwet anders kun je dit nooit weten !
dingle & dangle–johnny & rijk 5 -12 1964
Toedertijd was het humor ten top…nu denk ik er iets anders over.