Usa Visum Nodig Of Niet ?

Hallo allemaal,

Ik zit nu in Zuid amerika, en op 17 Maart reis ik af naar Miami USA, van waar ik een dag later dan aankomst weer verder vlieg met een ander ticket naar Manila in de Philippines…

Het ticket van Santiago (in Chilie) naar Miami kan ik al afhalen in Buenos Aires, maar het ticket van Miami naar Manila dat schijn ik om de een of andere veiligheids reden alleen in Miami af te kunnen halen…
Weet iemand of dit wel waar is ? (Ik heb zo mijn bedenkingen)

Daar is nu net het probleem. Met een retour of onward ticket krijg je een visum bij aankomst, anders wordt het naar de ambassade van USA gaan… Dus ik heb een ticket klaarliggen op Miami, alleen heb ik het nog niet als ik bij de douane aan kom.

Moet ik nou wel of niet een visum aanvragen ?
Uit ervaring in het begin van mijn reis, met een stop in Boston had ik geen visum nodig, alhoewel het me veel tijd gekost heeft om die douanes (ja in totaal 3) wijs te maken dat mijn onward ticket naar Belize toch echt wel uit de USA was. (Ja ze dachten dat het een stad in de USA was… niet echt slimme douanes dus)…

Met deze ervaringen vooraf wil ik toch wel eerst zeker weten of ik nu wel of geen visum nodig heb, en hoe slim de douanes in Miami dan wel zijn.

Wellicht heeft iemand ervaring hiermee ?
17 Maart vlieg ik al richting Miami…

Doei,

William in Montevideo, Uruguay, op het moment…