us dollars

Hallo.

Wij gaan in mei naar Bali. Is het raadzaam om vast was US dollars mee te nemen.
Groeten.

B. en G.

Waarom dollars? Ik ga ook weer in mei en het enige wat ik meeneem is een handvol euro’s, een restant traveller cheques van de voorgaande jaren en mijn pinpas. op het vliegveld van Bali kun je al direct pinnen/wisselen etc…

Zorg alleen dat je voldoende cash bij je hebt om je visum te betalen… (Maakt niet uit in welke munteenheid.)

Met alle respect Jenny…het lijkt mij dat indien men naar Bali gaat ze toch of al een visum hebben cq in april in Nederland halen, of weten dat een VOA (visum on arrival) contant moet worden betaald.Me dunkt dat een ieder zich vooraf op een reis voorbereidt

als je aankomt kun je voor de douane al pinnen dus je kunt meteen je roepias uit geven. Op iedere hoek van de straat zit een ATM dus dollars of travel cheques zijn niet echt nodig.

Als je eerst euro’s wisselt voor dollars en dan dollars voor roepia’s is dat niet erstandig.
Dan op Bali neemt geen enkel hotel of bank dollars aan van voor het jaar 2000 of je krijgt een lage roepia koers dat geldt ook voor dollar biljetten lager dan 100 dollar.
Als je 10 -5 of 1 dollar biljetten wilt omwisselen krijg je een lagere roepia koers.
Travel agency’s die in ons resort in dollars afrekende brachten ook hun kleingeld bij ons en dachten dat wij als dumpplaats diende voor dollars.
Villa Sonia in Ubud rekent in euro prijzen of roepia’s.
Neem dus gewoon euro’s mee of je pinpasje van de bank uit Nederland overal kun je pinnen.