Ik wil as zomer naar Winnipeg, partner komt daar vandaan, en wil graag z’n ‘roots’ terugzien en laten zien.
Nou weten we natuurlijk heel goed wat we allemaal willen zien, maar ik kan heel weinig informatie vinden over hoe we dat allemaal gaan zien, vrinedlief is in geen 20 jaar terug geweest, dus hij heeft ook niet echt recente informatie :nadenken:
Ik ben voornamelijk op zoek naar informatie mbt (goedkope) overnachtingsmogelijkheden, openbaar vervoer, en of iemand weleens gefietst heeft in Winnipeg (lijkt me een leuke manier om de stad door te komen)
Zo up-to-date ben ik nou ook weer niet. Ik was er voor het laatst in oktober 2010. Negen jaar na ons eerste bezoek en ik herkende de stad al bijna niet, dus of je vriend nog iets terugvind straks:question:??
Nieuw was in ieder geval de voetgangersbrug, The Esplanada Riel, bij The Forks. Sowieso heel leuk daar. Het is daar dat we ook fietsen hebben gehuurd. Er zijn leuke routes te rijden langs het water en door de stad.
Met het OV heb ik geen ervaring, er rijdt wel zo’n soort hop-on-off trolleybus.
Hadden ons eigen hotel bij ons (RV), dus geen tips daarover, maar door heel Canada zijn B&B’s doorgaans wat goedkoper dan hotels. Dat zal in Winnipeg niet anders zijn, vermoed ik.