Thailand vrienden,
Heeft iemand ervaring met een jungle trek door Umpang. Welke organsatie, is het makkelijk boekbaar, Hoe intensief is het, maar vooral hoe indrukwekkend!!
Thailand vrienden,
Heeft iemand ervaring met een jungle trek door Umpang. Welke organsatie, is het makkelijk boekbaar, Hoe intensief is het, maar vooral hoe indrukwekkend!!
Nou heb dat vroeger is gedaan,had toen een excursie geboekt in Mae Sot bij een plaatselijke reisbureautje.
Onderschat deze tochten niet,je moet wel over een uistekende conditie beschikken om daaraan te beginnen.
Het is niet hetzelfde als je gaat wandelen bv in de Ardennen,maar sommige tochten duren wel zo’n 4 uur.
Het is beslist een aanrader omdat je verschillende mooie watervallen passeert tijdens je trip,denk dan in eerste instantie aan de beroemde en in mijn ogen indrukwekkende “Tee Lor Su-waterval” echt een pareltje !!
Ook nog ff zeggen,dat je echt wel diep de jungle intrekt,dus het is geraadzaam om je te voorzien van malaria pillen!!
Vraag me ook af of er een "makkelijker"manier is om Tee Lor Su-waterval te bezoeken. Moet toch wel heel erg mooi zijn.
Nou het simpelste is deze excursie doen als dagtrip vanuit Chiangmai !!(4 uur rijden)
Inderdaad vanuit chiang mai.
Ik had de mazzel dat we een trip met slechts 4personen deden.
mijn 2 vrienden en een gids.
Zeker rekening houden dat je een redelijke basisconditie hebt,want je loopt al gauw een tocht van 4 a 5 uur.
vaak omhoog…erg gaaf!
Eten en slapen bij de locals en op dag3 kwamen we bij de watervallen.
Mooi ervaring
Jeroen
Heb je ook tijdens die excursie geraft op de mae klong rivier Jeroen?(echt adembenemend)
Nou wij waren toen met zo’n 10 personen (4 Italianen,2 Zwitsers 2 Thai+2 belgen)
Wij zijn er in juli dit jaar geweest. Helaas geen trek gelopen van wege de overstromingen. Stonden we ’ s avonds op het busstation. Geen taxi te krijgen. Guesthouses gebeld, kamers genoeg maar van wege het water konden we niet komen. Mensen stonden in de stad zelf tot aan hun middel in het wat er. Bovendien was de stroom op het station uitgevallen, dus we konden daar ook niet meer weg. Sta je daar in het donker met 2 kinderen. Uiteindelijk naar het Centara buiten de stad gebracht. Niet echt een beste ervaring dat hotel. Heb in schonere guesthouses geslapen van 300 bath per nacht. Centra 1300 per nacht. Volgende dag weer gebeld, maar niets kon ivm het water. Gelukkig reden de bussen wel weer dus zijn we uitgeweken naar Sukothai. Dus deze keer Thailand geen trek gelopen. Jammer!
@ georgessiam ja! op dag3 vd5 stuk geklommen en daarna per raft en een vlot downhill…erg leuk!