Umphang trekking

Hoi, mijn vrouw (Linda) en ik hebben de smaak te pakken m.b.t. verre reizen. We zijn in Costa Rica, Panama, Kenia, Seychellen, en Borneo geweest. Daarnaast ook kleine vakanties gedaan zoals Griekenland, Turkije, Egypte en noem maar op. Wij gaan in november 2014 een rondreis maken door Thailand. Daarbij doen wij ook de Umphang trekking (4 dagen/3 nachten). Heeft iemand dit al eens gedaan en heb je nog tips?

Hoi winniemeijers,welkom op wereldwijzer!
Ikzelf ben er vroeger al eens geweest,heb het wel gedaan met de bus van Bangkok naar Mae Sot.
In dezelfde busstation kun je overstappen op een ander bus die je naar Umphang brengt,reistijd dacht ik 33/4uur.
Ik kan je geen hotel of guesthouses aanbevelen,omdat we toen sliepen in een karendorp daar terplaatsen.
Als ik je een goede raad mag geven,zeker niet vergeten de watervallen van Thi lo su(de mooiste waterval van Th)te bezoeken,vondt het echt prachtig alsook de takhobi grot.
Over de trekking 3daagse,dit hebben we geregeld in Mae Sot,daar heb je verschillende reisbureaus waar je eventueel inlichtingen kunt nemen.Mag ik je feliciteren met de keuze die je hebt gemaakt om Umphang te gaan bezichtigen
Ik heb nog wat een paar sfeer beelden over dit prachtig landschap.( zie hieronder )
Voor verder antwoorden op al je vragen kan je terecht op het Thailand Forum
gegroet:georgessiam :chin:

http://www.wereldwijzer.nl/attachment.php?attachmentid=4104&d=1269442840

http://www.wereldwijzer.nl/attachment.php?attachmentid=4107&d=1269442875

http://www.wereldwijzer.nl/attachment.php?attachmentid=4109&d=1269442907

1 like

Hoi Georgessiam,

Dankje voor je snelle reactie. Wij hebben onze rondreis zelf samengesteld en dit door een reisbureau in een reisprogramma laten gieten. Wij starten met 4 dagen in Bangkok, daarna naar de river Kwai (2 dagen) alwaar we de Erawan watervallen bezoeken. Daarna het Khao Yai national park (3 dagen), daarna de Umphang toer (4 dagen). Aldaar bezoeken we inderdaad de Thee Lor Jor en de Tilorzu watervallen! De Karen bezoeken we ook. Daarna reizen we per nachttrein naar Khao Sok voor 4 dagen en als ontspanning naar het eiland Koh Lanta (5 dagen).

Bedankt voor je tips en foto’s…prachtig. Wij staan te popelen! Heb jij nog misschien een tip m.b.t. geldzaken? Kun je in Mae Sot pinnen met de ING-pas (Maestropas)? Heb jij betaald met Baht ter plaatse of met een andere valuta?

Groetjes Winnie.

Natuurlijk kan je met je ING kaart pinnen Winnie !
Wel even aan jou bank vragen om je kaartgegevens te wijzigen (deblokkeren voor de tijd dat je op vakantie bent in Thailand)
Nou er zijn volop ATM automaten in Mae Sot,ook even zeggen voor elke geldafname komen er bankkosten bij (150bath)

1 like

Was het nog vergeten te vermelden,zelf neem ik contant geld mee naar Thailand die wissel ik in voor bath’s.
Gewoonlijk geeft Superrich de beste tarrieven.
Wat je zeker niet moet doen is bij aankomst al je geld omwisselen op Suvarnabhumi airport,maar gewoon 2000 bath pinnen/afhalen.
Genoeg om je taxi-rit en je hotel te betalen,nadien kan je nog altijd de stad afschuimen voor de beste koersen.