Umphang bezoeken

Over zo’n twee weken vertrek ik met 3 vrienden naar Thailand, om daar 3 weken rond te reizen. Nu hebben we allemaal redelijk goed ons huiswerk gedaan, en hadden eerst het plan om rond Chiang Mai een jungletrek van 4 dagen te doen.

Nu echter heb ik van een bekende de tip gehad om eens te kijken of dit niet in Umphang mogelijk is, omdat het daar zoveel mooier is. Na wat research te hebben gedaan ben ik hierover erg enthousiast geworden. Dit moet nog “echte” ongerepte natuur zijn, wat rond Chiang Mai al niet meer te vinden is, er is heel goed te raften en de watervallen moeten geweldig mooi zijn.

Het is mij opgevallen dat er over deze bestemming weinig informatie te vinden is op oa. het internet. Hebben mensen op dit forum ervaring met Umphang?
Ik las ergens dat september niet de ideale maand is voor Umphang, omdat het er dan heel veel kan regenen. Is het mogelijk dat door bijvoorbeeld het weer de trekkings en het raften afgelast worden of dit helemaal niet mogelijk is? Of dat het klimaat er dan dusdanig is dat een trekking afgeraden wordt?

Het liefste zouden we vanaf Ayutthaya direct met een bus naar Mae Sot/Umphang reizen in plaats van vanuit Bangkok, is dit mogelijk? En is het beter om een trekking al te boeken in Mae Sot, of kunnen we het beste eerst zelfstandig naar Umphang vertrekken?

Een boel vragen, maar ik hoop dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen.
:chin:

de meest efficiënte manier om Um Phang te bereiken is via Maesot , bij de Thai -Myanmar (Birma ) grens.
Wij zijn toen met een songthaew naar daar gereden(er waren geen bussen toen)Ik dacht dat we er ongeveer 5 uur over gedaan hebben(had nog een verkoudheid opgelopen)
Nu als je naar Umphang reist kan je dit beter niet in het koude seizoen doen,want praktische alles wat volzet in de resorts(toen)
Wij zijn met een pick up toen naar “Tha Sai” gereden en te voet naar het prachtige “Thi Lo Su waterval” geweest na een stevige wandeling van 12km.
Overnacht hebben wij in het karendorpje “pa la tha” het ligt ongeveer 25km van Umphang gelegen.
Hieronder nog een foto van de waterval “Thi lo su”

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSPuApqRTEmTEkW0sDFbTqJcAiC_u9y5_D3qLoOTIr195NQRPA&t=1&usg=__aESnMFNj2S2z9mbsA6AJNmjf-Qw=