Hallo! In juli ga ik samen met een vriendin naar Thailand en we zouden graag een 3/4 daagse trekking maken naar de Tilawsu watervallen nabij Umphang. Heeft iemand dit al gedaan? Kan je me tips geven hoe we in Umphang kunnen geraken en bij wie we best de trip kunnen boeken (welk hostel/ guesthouse/ …). We zouden het liefst ginds pas de trip boeken.
Hoi,Ikzelf ben er vroeger al eens geweest,heb het wel gedaan met de bus van Bangkok naar Mae Sot.
In dezelfde busstation kun je overstappen op een ander bus die je naar Umphang brengt,reistijd dacht ik 33/4uur.
Ik kan je geen hotel of guesthouses aanbevelen,omdat we toen sliepen in een karendorp daar terplaatsen.
Als ik je een goede raad mag geven,zeker niet vergeten de watervallen van Thi lo su(de mooiste waterval van Th)te bezoeken,vondt het echt prachtig alsook de takhobi grot.
Over de trekking 3daagse,dit hebben we geregeld in Mae Sot,daar heb je verschillende reisbureaus waar je eventueel inlichtingen kunt nemen.Mag ik je feliciteren met de keuze die je hebt gemaakt om Umphang te gaan bezichtigen.Ik heb nog wat een paar sfeer beelden over dit prachtig landschap.gegroet:georgessiam.
Over de trekkings 3dagen:wij waren toen met Zwitsers en Italianen opgescheept.Een echt verhaaltje:toen wij 5a6uur aan het trekken waren in de bergen,kwamen we een primitieve stam tegen waar we een nachtje verbleven.
Toen we ons geinstalleerd hadden in één van de hutjes gingen we daarna aan het kampvuur zitten,waar voor ons ogen een varkentje werd geslacht(ik had er compasse mee)die als avondmaaltijd diende.
Toen werd aan het kampvuur gezegd dat deze bevolking nooit s’avonds sliepen.omdat ze dachten dat ze s’nachts werden overvallen door een andere stam(ergens in de gebergte)
Als ze op jacht gingen gebruikten ze toen:pijl&boog en een kattapult(het laatste:om dieren uit de bomen te schieten!)Ik had toendertijd een horloge met muziek bij,die ik heb geruild met de stamhoofd van het dorp.
Toen het alarm van mijn horloge weerklonk aan het kampvuur,was de man geintresseerd,hij pakte mijn geschenk aan en beet met zijn (zwarte)tanden op het uurwerk.
Ik kreeg een zelfgemaakte kapmes en een kattapult als geschenk.
Toen we gingen slapen kreeg ieder van ons een deken(nachten in de bergen kunnen soms wel koud zijn)moet je wel bijvertellen dat het deken wel helemaal onder de vlooien was.Dus goed geslapen,"forget itt"we hebben heel de nacht last gehad van jeuk.Mijn verhaal speelde zich af in het jaar 1983 zal altijd bij mij blijven deze mooie tijd.gegroet:georgessiam.
In juli gaan wij als gezin ook naar Thailand. Alles geboekt bij Vieng Travel, een Thais/NL reisburo met kantoren in Bangkok en Chiang Mai. Zij hebben ook een trekking in Umphang op het progamma staan met oa een bezoek aan de watervallen, overnachtingen bij een Hmong en Karen stam, éénmaal in je eigen tent… en diverse activiteiten zoals raften, olifantrijden enz. Is wel 5 dagen ipv 3/4… Kijk eens voor info op de site Viengtravel - Thailand.