Na jaren in het VK gewoond te hebben, woon ik sinds begin 2010 weer in Nederland. Ik rijd nog steeds mijn Engelse auto (geregistreerd in het VK), en heb pas sinds kort begrepen dat je die met de inboedel mee kunt verhuizen, en uitstelling van BPM belasting kunt krijgen (formulier belastingdienst invullen), zodat dit niet veel kost. (Ik voldoe verder aan alle voorwaarden.)
Mijn vraag is: weet iemand of deze optie nog steeds mogelijk is, aangezien ik al 11 maanden geleden naar Nederland verhuisd ben?
Ik weet niet of die regel nogsteeds geld, wel weet ik dat er tegenwoordig heel veel autos uit engeland in nederland ingevoerd worden, met name japanse sportautos enzo.
Ik denk dat je het beste de rdw kan bellen en het gewoon ffies aan hen kan vragen, zij kunnen je het beste antwoord geven
Bedankt allebei voor jullie reactie. Ik heb uiteindelijk de belastingdienst gebeld om te vragen hoe het zit, en het antwoord was dat je je aanvraag indienen moet binnen een jaar dat je je weer in Nederland vestigt. Ben er nu druk mee bezig, je moet allerlei stukken meesturen, maar komt allemaal in orde
De aanvraag zelf duurt ong. 8 weken, maar als je een kopietje van je aanvraag in je auto hebt, kun je alvast ‘legaal’ in Nederland rondrijden.