Auto invoeren

Ik wil mijn auto invoeren vanuit Belgie. Hoe doe ik dat ? En wat zijn de kosten ?

Monique

ffies rondneuzen op de dvla website en je weet alles, het is heel simpel

• koplampen vervangen
  • kilometerteller vervangen
  • misschien achterlichten vervangen, mistlamp moet rechts zitten ipv links zoals in links gestuurde landen
  • keuren
  • kenteken aanvragen
  • belasting betalen
  • verzekeren

Het ligt er een beetje aan hoe oud de auto is wat erna gebeurd qua keuring.

Maar nu komt het, zoals je misschien al gemerkt hebt is de autohandel hier in Engeland helemaal in elkaar gestort, je koopt hier een gloednieuwe mercedes voor de prijs waar je in nederland/belgie een 2e hands ford focus koopt. En je hebt grote kans dat je verzekering met een links gestuurde auto duurder is als een rechts gestuurde, en dan als laatste tegen de tijd dat je de auto in Engeland wilt verkopen heb je een probleem want niemand is geinteresseerd in een auto met het stuur aan de verkeerde kant.

Mijn punt is, je ben waarschijnlijk goedkoper, en makkelijker uit om jouw auto te verkopen in Belgie en een nieuwe auto te kopen hier in Engeland… tenzij het natuurlijk een voor jou speciale auto is, dan begrijp ik waarom je em mee wilt nemen, en zit je eigenlijk in hetzelfde schuitje als ik 3 jaar geleden zat.

Ik heb er hier op het forum al vaker uitgebreid over gesproken met iemand, denk dat als je ffies zoekt dat je het topic wel zal vinden.

Succes ermee!

1 like