Engeland en auto rijden?

Ik werk sinds 2 weken in Engeland en het bevalt me prima!

Nu wil ik een tweedehands autootje gaan kopen, maar ik kan niet genoeg informatie over verzekeringen en belastingen vinden.

In Nederland heb je aan een WA verzekering volgens mij genoeg en die heeft iedereen standaard. Maar in Engeland kennen ze zoiets niet, en ben je verplicht een verzekering te hebben.

Ik las wel ergens dat je een groene verzekering moet nemen (dat is iets Nederlands blijkbaar, waarmee je in het buitenland verzekert bent?).
Maar kan je dat aanvragen vanuit het buitenland? En wat zijn de kosten.

Verder nog de vraag over wegenbelastingen (en weet ik al niet meer voor belastingen die je als eigenaar/bestuurder van een auto moet betalen): Hoe gaat dat hier in zijn werk?

Hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.

Groeten,

Moritz

Hoi Moritz,

Je bedoelt waarschijnlijk de “groene kaart”.

Ik woon sinds kort in Belgie en heb een WA-verzekering afgesloten. Ik kreeg toen van mijn Belgische verzekeringsagent een zgn. groene kaart waarmee je in het buitenland verzekerd bent. Dus heel Europa en landen als Tunesie, Iran en Israel.
De groene kaart geldt in jouw geval pas als je vanuit Engeland richting het vasteland gaat (bv. Nederland).

Met vriendelijke groet,

Daniel

Hai Moritz,

Ik heb zelf voor 2 jaar in Engeland gewoont maar ben nu weer even thuis in Nederland.

Ben ook een tijdje bezig geweest om voor een autotje te kijken.

Wil je een auto prive kopen of van een dealer?
Als je bij een dealer de auto koopt dan helpt hij je helmaal met alles dus Car Insurence, Tax disk, en de autopapieren.

Koop je een auto prive dan moet de auto worden overgeschreven op jouw naam via de DVLA (www.dvla.gov.uk) en dan moet je zelf je insurence regelen en de tax bij het postkantoor halen. kijk even op die website daar staat alles wat je moet regelen.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Werk je in Engeland? wat doe je en waar?

Groetjes Cynthia

P.s als ik je ergens mee kan helpen mijn email is chaaxman@hotmail.com

Hoi Daniel en Cynthia,

Daniel: De groene kaart was het dus :slight_smile: Bedankt, maar heb je er nog meer informatie over?

Cynthia: Ik heb eigenlijk geen idee, maar ik zoek iets voor onder de 400 pond, een autootje waar wel mee valt te rijden, maar ook niet meer :).

Ik betwijfel dus of ik naar een dealer moet gaan, want daar zal het vast duurder zijn.

Bedankt voor de link,

Ik werk in Kingston upon Hull, aan een online game wat ik draai met een een vriend in engeland. Ik woon sinds twee weekjes in zijn huis maar ben ook op zoek naar een goedkope woning om te huren.

Groeten,

Moritz

Moritz,

Op de groene kaart staat jouw naam en adres, het kenteken van je auto, merk en type auto en hoe lang de kaart geldig is.
Ook wordt de kaart door zowel de verzekeringsagent als jijzelf ondertekend. Zorg ervoor dat deze twee handtekeningen erop staan anders ben je niet gedekt in het buitenland.
Meer info heb ik niet dus ik hoop dat je er wat aan hebt.
Zoek anders eens op internet naar wat verzekeringsmaatschappijen en laat je informeren, zij weten er ongetwijfeld meer van dan ik.
Suc6!! B)

Daniel