Hoi, ik woon sinds februari 2011 in Portsmouth wat me erg goed bevalt. Ik heb hier een leuke baan gevonden en wil nu graag een verzekering afsluiten voor de auto die mijn vriend me kado heeft gedaan. Het enige probleem is dat veel ‘insurance companies’ mijn 3 jaar schadevrij uit NL niet willen accepteren! :mad:
Als ik een verzekering afsluit zonder mijn 3 jaar no claim moet ik 1500 pond (of meer) per jaar betalen terwijl het met 3 jaar no claim maar 600 is… Heeft iemand hier ervaring mee?? of weet iemand een goedkope autoverzekering voor overseas?? Alle tips zijn welkom
Ze moeten het gewoon accepteren, EU no claims bonus IS geldig in Engeland.
Ik heb mijn nederlandse verzekeraar mijn no claims certificaat in het engels laten vertalen en dit bij m’n verzekering hier ingeleverd en het is geaccepteerd.
Het eerste jaar hier heb ik mijn auto via een broker verzekerd, misschien dat dat verschil gemaakt heeft.
Probeer het eens hier: www.needtoinsure.co.uk, dit is waar ik hem verzekerd had, misschien komt het het eerste jaar niet het voordeligst uit, maar volgend jaar sta je in het systeem met je ncb jaren en kan je de hele markt op.
Hoi, ja ga ik zeker even proberen. De meeste verzekeraars die ik heb benaderd kappen het gesprek al af zodra ze horen dat ik uit NL kom… echt heel stom! Ik update nog hoe het verder gaat…ben er nog mee bezig!