Ik meende dat wel gelezen te hebben maar was er niet zeker van of hij dan ook in Duitsland zou mogen landen en dan met mij in de auto naar Nederland.
Ik geloof van wel hoor Mirke!
Beetje late reactie maaruh je moet wel even goed in de gaten houden of hij wel echt een schengenvisum krijgt en niet alleen specifiek voor Holland ofzo (dat kan namelijk wel) Maar tegenwoordig krijg je eigenlijk altijd het Schengenvisum. Nu zitten daar ook wel regels aan verbonden, maar zolang jullie hoofdverblijf maar in NL is (omdat je dat hebt opgegeven met visumaanvraag)
Mijn vriend is nu voor de 2e keer in Nederland en gister zijn we met zijn schengenvisum een dag naar duitsland geweest! Zoals ik al verwacht had, nergens controle en volgens mij vond hij dat een beetje tegen vallen dat er nergens meer grenzen zijn en dus geen controle, maar zeker de moeite waard voor de dames die hun askim hier krijgen om even een dagje naar duitsland te gaan, kan hij die toch op zijn lijstje zetten van landen waar hij geweest is!
verder willen we nog een dagje zwarte markt, gaan we met een hollandse vrouw en haar askim een dagje naar de apenheul toe (leuk voor allemaal) en hij is een dagje met mijn zus naar walibi geweest, hij kwam helemaal blij thuis net een klein kind, heerlijk om te zien.
hij blijft hier nog ruim 1 maand, dus er zal vast nog wel meer bij komen!
Mutlu: als je nou een keer op vrijdag vrij bent… dan zou je s’morgens naar de kaasmarkt kunnen gaan in Alkmaar… Is wel erg leuk om een keer te zien, en natuurlijk typisch nederlands!
helaas ik ben 1 keer vrij op een vrijdag morgen, maar dan sta ik zelf op een braderie, maar zal wel ff kijken of ik idd nog iets met kaas kan doen, want hij is er gek op! thanks voor de tip, misschien dat andere wel vrij zijn op vrijdag:)
Anders heb je in Alkmaar wel ook het kaasmuseum (en het biermuseum)… of naar de Zaanse Schans… Daar kan hij ook zien hoe kaas gemaakt wordt… En de Zaanse Schans is echt super leuk! M. vond het daar geweldig!
wat een leuke tips :zon02:
Op sommige uitstapjes was ik zelf al gekomen maar meer opties gezien nu.
Dank je wel :dag:
Wat een leuke tips allemaal!
Enige toevoeging nog…de waddeneilanden! Mooiste stukje Nederland dat er is vind ik zelf en hety maakt heel veel indruk op mijn vriend!
(en het is superromantisch ;))