Hallo, onze planning begint al goed vorm te krijgen en we vinden het ook leuk om van alles over Thailand te lezen en te weten te komen (forums, boeken, internet). In een reisboek had ik een leuke wandeling gezien voor bij de Doi Suthep in Chiang Mai met vertrek punt bij de “Thanon Huay Kaew”. Nu is mijn vraag of we daar met een rode songt haew, openbaar vervoer, …. kunnen geraken? Zouden we bij de Doi Sethup zelf ook vervoer (rode songt haew, openbaar vervoer,…) kunnen regelen /tegenhouden om naar de Meo bergstammen te gaan en dan richting Chiang Mai terug?
Of moeten we dan een taxi voor die dag afhuren? We rijden het liefst zelf niet.
Met zekerheid weet ik het niet, maar toen wij een tijd terug in Chiang Mai waren hebben we bij de Song Thaew-stop gewoon zo’n ding afgehuurd voor een tripje naar Doi Suthep. Je kon die Song Thaews voor tal van bestemmingen afhuren. Ze hadden een soort van ‘menukaart’ met bestemmingen en prijzen. Als jouw bestemming niet op de kaart staat, of je wilt er erg lang blijven (voor een lange wandeling) dan valt dat vast te regelen met die Song Thaew-mensen in Chiang Mai. Het probleem zit hem waarschijnlijk in duidelijk maken wat je wilt en een goede prijs weten te bedingen…
Nou je kan de Doi suthep combineren met de plaatselijke zoo!
Prachtige dierentuin, vooral omdat het gesitueerd is in een natuurlijke omgeving. De voornaamste attractie zijn de panda en de koala beertjes. Hier komen de meeste bezoekers op af.
S’middags kan je met de red pickup taxi het mooie Doi Suthep tempel bezoeken(ben daar vroeger getrouwd geweest)
Deze taxi’s kan je nemen aan de ingang van de dierentuin,prijs van rit naar Doi Suthep 80 bath,indien je verder wilt met de taxi naar het nabijgelegen Kings Palace en het bergdorpje Doi Pui,dan betaal je voor deze rit 200 bath per persoon.(taxi blijft dan wachten om je nadien terug naar het beginplaats te brengen,ingang zoo)
Als je nog nooit in Chiangmai bent geweest dan kan je vb: een redpickup taxi nemen vanaf de beroemde nightbazaar richting dierentuin(20bath)
De tranen komen in mijn ogen als ik dit filmpje bekijk.
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“dj6bLDwSS84” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
@ Galapogos ik denk dat we er dan best ook een Song Thaew kunnen huren, dan kunnen we een beetje gaan en staan waar we willen.
@ georgessiam we zijn nog aan het overwegen om eventueel de plaatselijke dierentuin te bezoeken en te combineren met de Doi Suthep in plaats van het bergdorpje