In juli reis ik met 2 vriendinnen naar Thailand. 4 nachten en dus 5 dagen van onze ‘doorreis’ spenderen we in Chiang Mai. We gaan een dat naar Patara Elephant Farm (is al geboekt), wss gaan we ook naar het Don Ithanon NP (voor de watervallen),…
Ik vroeg me af of het huay tung tao-meer de moeite waard is om te bezoek en of dit te combineren valt met andere interessante dingen in de buurt van dat meer? (want één volledige dag aan het meer is mss te veel van het goede) Is de Doi Suthep daar in de buurt?
Ook tips ivm hoe we aan dat meer geraken (wanneer we in chiang mai slapen) zijn welkom!
Bedankt!
Huay Tung Tao,is een aangelegd meer zo’n tien kilometer buiten Chiang Mai.
Rondom het meer zijn drijvende bamboe-hutjes aangelegd waar je kunt eten en drinken.
Huay Tung Tao meer is dagelijks geopend,(8:00am tot 17pm) zelf ben ik er al een paar keer geweest.(entree= 20bath)na 5 uur moet je niet betalen ,gewoonlijk kan je daar terecht tot 20pm.
Ga liefst op een doordeweekse dag,want in het weekend kan het verdomd druk zijn.
Het meer ligt op de weg naar Mae Rim(richting noorden van Chiangmai)

Populaire bezienswaardigheden in Chiangmai (zie hieronder)
Wat Phrathat Doi Suthep
Queen Sirikit Botanical Gardens
Chiang Mai Trekking
Chiang Dao Cave
Doi Inthanon National Park
Mae Sa Elephant Training Center
Chiang Mai Zoo
Oke, bedankt voor de informatie!
Is het meer met de bus bereikbaar en is het meer en Doi Suthep op één dag te doen? Of liggen deze te ver uit elkaar?
Het lokale openbaar vervoer in Chiangmai wordt gedomineerd door tuk-tuks en songtaews alsook meter-taxi’s .
Voor een ritje naar het meer betaal je 50 bath met een redpick up.
Doi Suthep en Huay Tung Tao kan je prima combineren.
Oke, geweldig! Dan hebben we er misschien wel een dagplanning voor één van onze dagen in Chiang Mai bij. Bedankt! 
Hoi,
Probeer dan in de ochtend naar Doi Suthep te gaan, aan het meer is er dan nog niets te beleven en de eet gelegenheden zijn dan ook nog niet geopend.
Wat wellicht ook leuk is om te doen is met een Quad in de bossen rond het meer te rijden. Kosten zijn rond 400 bath voor een uur. Zodra je bij het meer aankomt links aanhouden brug over en daar vind je het verhuurbedrijf. Trouwens die weg loopt helemaal rond het meer dus je kunt ook rechtsom lol2lol2
Gr
Olav