Uitschrijven in Nederland

Hallo,

wie kan mij tips geven waar je op moet letten als je je als Nederlander laat uitschrijven in Nederland?
Omdat ik de aankomende jaren meer dan 8 maanden per jaar in Turkije zal verblijven, mag ik niet meer ingeschreven blijven staan bij de gemeente.
Alle tips zijn welkom!!

Datça. :zon02:

je mag best gewoon ingeschreven blijven staan in nederland, maar sommige instaties schrijven je aan als lang verblijver buitenland. oa je verzekering veranderd.
ik ben al 2 jaar in turkije en ik ben ook nog ingeschreven in nederland, ik ben getrouwd hier en ik heb een verblijfsvergunning.
alles zonder problemen/ volledig zoals het hoort.

Dag.

Ik woon en werk hier in Alanya heb een eıgen onderneming in de Ataturk Bulvarı vlakbij het gemeentehuis. Ik ben zelf ook al langer in Alanya.

Indien je meer informatie wenst kun je me emailen europaaynurguzelerbolat@gmail.com
Groetjes.

Bedankt voor jullie antwoorden, hier kan ik wel wat mee.

Heb ik nog een andere vraag:

mijn partner heeft een Nederlands en Turks paspoort.
Wij willen in Nederland gaan trouwen, hier in Nederland hebben wij wel een samenlevings contract, maar dit is niet voor de Turkse wet geldig.
Mocht er wat met mijn partner gebeuren heb ik geen rechten in Turkije, denk b.v aan aanspraak maken op zijn Turks pensioen.

Mijn vraag bij het bovenstaande is, welke documenten heeft hij nodig om hier in Nederland te trouwen? Moeten deze documenten ook vertaald worden in het Nederlands?

Alle informatie is welkom.

Alvast bedankt!!

Vriendelijke groet,

Datca.

Wonen in het buitenland, trouwen in Nederland
Wij hebben de Nederlandse nationaliteit en wonen en werken in het buitenland, maar willen in Nederland trouwen. Kan dat?
Nederlanders die in het buitenland wonen, kunnen in Nederland trouwen. U moet dan bij de gemeente Den Haag huwelijksaangifte doen. Dit wordt ook wel ‘ondertrouw’ genoemd. De huwelijksaangifte kan schriftelijk met de gemeente Den Haag geregeld worden. Vervolgens kunt u bij een gemeente naar keuze het huwelijk laten voltrekken.

Geef de gemeente van uw keuze door als u in ondertrouw gaat. Bij de huwelijksaangifte vraagt de gemeente Den Haag om bepaalde bescheiden, zoals uw beider geboorteakte en gegevens omtrent uw burgerlijke staat.

bron: http://www.nl.org.tr/Producten_en_Diensten/Burgerzaken/Trouwen/Trouwen_in_Nederland#internelink1

Sinds 1 jaar zis de wet en de controle aangescherpt op tijdelijk verblijf in het buitenland. je mag officeel 8 maanden blijven ingesschreven staan op een postadres en daarna wordt je uitgeschreven. ik heb namelijk ook vorig jaar geprobeerd om mijn postadres aan te houden maar dat is niet gelukt het wordt nu echt gecontroleerd, bij grote steden valt het nog wel mee en mensen die reeds lange tijd een postadres hebben worden meestal of juist wel lastig gevallen om zicht uit te schrijven. wat is de zin om ingeschreven te staan , niets eigenlijk. je buitenlandse adres is dan wel bekend, maar goed er zijn een heleboel mensen die dat niet in NL bekend willen hebben bij instanties omdat ze dan misschien gekort worden op uitkeringen of wordt stopgezet. dus het is eigenlijk een goede zaak dat dit wordt gecontroleerd. als je emigreerd wordt je uitgeschreven en ook langer als 8 maanden, maar dan ga je daarna naar de gemeente en dan wordt je weer ingeschreven, geen probleem.!

Ook hier alle informatie op een rijtje om te trouwen in NL:
http://www.turkije-hulp.nl/Trouwen-in-Nederland.php

Zolang je ingeschreven blijft in NL, ben je verplicht een ziektekostenverzekering te houden.
Het maakt niet uit of je daarnaast ook een verzekering in TR hebt laten afsluiten.

Wanneer je emigreert heeft dat gevolgen, bvb voor de heffing van de inkomstenbeslasting en de premie volskverzekeringen. Hierover staat meer info op de site van de Belastingdienst.

Wanneer je een ziektewet uitkering hebt, moet je ook goed opletten of je hiermee wel naar het buitenland kunt gaan.
http://www.turkije-hulp.nl/Emigreren.php