Trouwen in Turkije

goede middag is het ook mogelijk om als nederlands stel ook in turkije te trouwen en zo ja wat is er dan voor nodig?

Nederlands(e) Consulaat, Ambassade weten daar alles van.
Ik dacht dat ze het zelfs op hun pagina vermelden.

http://turkije.nlambassade.org/Producten_en_Diensten/Burgerzaken/Trouwen

Het is wel mogelijk. onze dochter en schoonzoon zijn ook in Turkije getrouwd.Wat er nodig is, dat veranderd elke keer, dus niet zo lang van tevoren informeren. Het is niet veel. Je moet wel o.a. je bloed laten onderzoeken in Turkije en daar is even tijd voor nodig. Dat is voor ziektes rondom de middelandse zee en die je kan overdragen aan je kinderen.
Ook even informeren bij je eigen gemeente of die het huwelijk inschrijven en wat daar voor nodig is. Ik weet dus uit ervaring dat de gemeente Alkmaar het huwelijk weigerde te erkennen en bij ons in de gemeente, Edam-Volendam, was het geen enkel probleem.\

Tussen Nederland en Turkije is een legalisatieverdrag afgesloten. Dit wil zeggen dat de meertalige verklaringen zijn vrijgesteld van legalisatie; een apostille is evenmin vereist.

De originele, meertalige verklaringen van te overleggen documenten zijn:

Internationale geboorte-akte
Uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens waaruit duidelijk (in meerdere talen) uw burgerlijke staat blijkt
Een echtscheidingsakte (indien u eerder gehuwd bent geweest) of een afschrift/uittreksel van een overlijdensakte (indien een eerder huwelijk door overlijden is ontbonden).
Verklaring van huwelijksbevoegdheid (antwoorden, indien mogelijk, in Turks)
Recente pasfoto´s

Pas na legalisatie van de huwelijksakte kan een buitenlands huwelijk in Nederland worden ingeschreven. Registratie van het huwelijk in de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) is verplicht als u in Nederland woont.

(bron: http://turkije.nlambassade.org )

Als nederlands en engelstalıge tolk vertaler uit nederland woon ik nu in Alanya. Ik ben geregistreerd bij notaris kantoren en de rechtbank. Mocht u ooit tolk vertaal werk willen laten doen voor u of kennissen dan kunt u mij mailen Ingreep, betreft website voor persoonlijk gewin zonder toestemming van de redactie

Graag info via PB.

Groetjes uit Alanya.