Uitschrijven in Nederland

HI!
Ben alweer een tijdje bezig met voorbereidingen om naar curacao te gaan .
Had al een leuke kamer gevonden maar nu kom ik toch wel een groot probleem tegen .
Ik hoor (ook van qra jobs) van mensen dat uitschrijven in nederland toch echt nodig is als je een baan wil hebben in curacao.
Maar ik heb dus een heel mooi huurhuis en dat wil ik dus niet opgeven en toen ik net de woonstichting opbelde zeiden ze dat ik geen recht meer heb op een woming als ik me uitschrijf.
Nou dat ga ik dus absoluut niet doen maar dan houd het wel een beetje op.
Dan kan ik dus alleen als toerist daarheen en niet werken ,dus als iemand nog een oplossing weet omdat hij hetzelde probleem tegen kwam dan hoor ik het graag !
Groet:vak01:jes linda!

Je mag je huurwoning onderverhuren als je zelf voor bepaalde tijd naar het buitenland gaat. Je verhuurder moet daarmee akkoord gaan want dat staat in de huurwet. Je moet dan zelf iemand voordragen die het gaat huren en je moet samen een goed contract opstellen. Een kopie hiervan geef je aan je verhuurder en je zet er duidelijk een datum in wanneer je terug bent en zelf weer gaat wonen op je adres. Je kan je dan eventueel ook uitschrijven uit NL maar dan sta je niet heel sterk mocht de huurder van je huis er niet meer uit willen, maar als het een goede bekende is zal dat geen probleem zijn denk ik. Ik heb trouwens wel begrepen dat je in sommige gevallen ook een verklaring van rechtswege kan krijgen als je niet uitgeschreven bent uit NL maar dat zou je even na moeten vragen bij het Antillenhuis of Dos Mundos.

HI!
Ik weet dat ik iemand op die manier op mijn huis kan laten maar dan stel je samen een kontrakt op maar dan schrijf je jezelf niet uit.
Ik ben al eerder een jaar naar australie gegaan en daarvoor hoefde ik me ook niet uit te schrijven want dan haal je gewoon een werkvisum.
Volgens qra jobs moet ik mezelf uitschrijven als ik wil werken in curacao dus ik baal nu best wel .
Maar goed als er een kleine kans is dat er bij het antillenhuis nog iets te regelen valt dan bel ik hun even.
Groetjes linda!

HI!
NOu gelukkig goed nieuws van het antillenhuis vandaag gekregen !
Je hoeft je pas na 360 dagen op curacao in te schrijven .
En pas na 8 maanden word je uitgeschreven in nederland .
Aangezien ik maar 6 a 7 maanden ga is er dus geen probleem .
Groetjes linda!

Hey dat is fijn! Hihi een zorg minder en nu kan je met een gerust hart op reis !

Iemand een idee hoe het zit met een koophuis? Ik wil hem eigenlijk nog niet verkopen (2 jaar geleden gekocht) aangezien ik dan flink verlies maak! Het liefste wil ik hem verhuren, maar kan dat zomaar?

Wordt je na 8 maanden automatisch uitgeschreven uit nederland dan??
Dan lijkt mij niet toch?
Het is toch ook zo dat je als nederlander gewoon 6 maanden mag werken in curacao?
Ben nu een beetje in de war haha!!
Weet iemand hoe het precies zit?