uitgaan

is er een “sunny beach” of een salou in oekraine?, waar je eens goed kan uitgaan?, wat moet er zeker bezocht worden en wat zeker niet?
is het een onveilig land?
vrolijke groetjes

Nee op beiden, maar misschien vind je wat je zoekt in Odessa.

Wanneer ben je van plan naar Oekraïne te gaan?

Je zou naar KaZantip kunnen gaan, in Yevpatoriya. Als dat niet genoeg uitgaan is weet ik het niet meer. Dat festival duurt een aantal weken. Mogelijk heb je er al eens iets over gezien bij Spuiten & Slikken.

Hier is de website van KaZantip: http://kazantip.com/

Wat je verder moet bezoeken? Geen idee, dat ligt eraan waar je zit.
En of Oekraïne een onveilig land is? Ach, wat is onveilig. Je moet in elk land op je hoede zijn want criminaliteit en dergelijke zul je overal tegenkomen.

1 like

Ik ken Oekraine redelijk en ik kan je verzekeren dat het net zo veilig is als Nederland. Alles wat je in Nederland kan overkomen, kan je ook in Oekraine overkomen.

Oekraine is een prachtig land om je vakantie te vieren. Als je richting Odessa gaat, vind je Beach resorts. Je kan natuurlijk ook naar het Saint Tropez van het oosten, Krim. Kiev is een leuke stad met leuke kroegen, restaurants (je kan het zo duur of goedkoop maken als je wilt).

Ik ben in 2005 3 maanden in Oekraine geweest en ik ben maar 1 keer aangehouden door de politie (ik zie er mediterraans uit). Als ik in Kiev ben dan zit ik vaak zelfs in de buitenwijken. Voor een blanke Nederlander moet het helemaal geen probleem zijn. Zoek je zon, zee, strand vakantie dan is dat heel goed mogelijk in Oekraine. Zoek je cultuur dan is dat ook zeker mogelijk.

Ik was in Odessa in Arkadia. Misschien is dat wat je zoekt. (zie filmpje)

In Odessa in Arkadia hadden de lokale agenten toen ik er was de hobby opgevat toeristen aan te houden en naar hun paspoort te vragen. Had je die niet bij je, dan mocht je cash in een steegje een boete betalen. Meenemen dus :slight_smile: