Met de auto naar Oekraïne

hallo,

volgende zomer zou ik met mijn eigen auto naar oekraine willen gaan, cherson en odessa. Heeft er iemand wat ervaring mee en hoe kan ik deze best voorbereiden en verloopt alles goed.
ik vertrek uit belgie.
groetjes

extra bandje mee in het geval van een lekke band op de minder goeie wegen… maar verder valt het wel mee…

Vorig jaar met de motor naar Oekraine geweest. Kiev, Cherson, Yalta, Odessa. Terug via Moldavie en Roemenie. Geen centje pijn gehad. De wegen zijn wel heel slecht. Eten is verrassend goed. Bloedmooie vrouwen:vak02:. Agenten overwegend vriendelijk. Veel lasergun controles wel.

Dit jaar met de motor naar China gereden. Ook via Oekraine. Weer geen enkel probleem. Was dus geen toeval. Is gewoon een makkelijk te bereizen land.

Ik ook dit jaar met de motor geweest en geen problemen ondervonden, grensovergang gaat nog wel in Sovjet stijl (migratiekaart invullen enzo) en dat kost dan ook al snel zo’n half uur a drie kwartier. Wegen zijn soms heel goed en soms heel slecht, zeker na de grens richting Liviv is de weg beroerd maar lanschappelijk is het weer heel mooi.
Er bevindt zich van alles op de weg, met name paard en wagen kom je nog weleens tegen en ook op de snelweg. Snelwegen welke met M worden aangeduid zijn vaak gewone tweebaans wegen en soms vierbaans maar haast altijd met gelijkvloerse kruisingen en zebrapaden dus verwacht daar niet teveel van, ook veel vrachtverkeer!