Odessa en omgeving

Heeft er iemand nog tips om te zien/doen in Odessa en omgeving? Ik ga er deze zomer twee weken heen! Ik ben er al wel een keer eerder geweest maar tips zijn altijd welkom :wink:

tja-dan wordt het wel moeilijk. Volgens mij is er aan echte bezienswaardigheid in de direkte omgeving nou niet echt veel. En als je er al geweest bent-heb je de stad etc en de stranden ook al wel gezien.
Je kan een zijtripje naar Moldova-en als je het aandurft heen of terug via transDnjestr overwegen. Er lopen 2 buslijnen vanaf Od-via wel en langsheen Tr-Dnj. MOL is nog goedkoper als Oekr, maar echt veel te zien is er ook al niet.
Eerlijk gezegd: ik zou niet zo lang in 1 plaats blijven. ik ben nu 6-7 x in Oekr geweest en heb steeds rondgereisd-meest nachtje trein-nachtje HTL/komnaty=room-etc. Dan zie je heel wat meer van Oekr-en ontdek je na een tijdje dat al die steden verdomd veel op elkaar lijken.
De vele Russky die er komen zien Od vooral als een badplaats ala Benidorm etc-gewoon 2 weken bruinbakken. In elke stad waar ook maar iemand komt bieden ze altijd ‘‘ekskoerzije’’ aan-maar dat aanbod was in Od ook al minimaal.