Geen idee of het hier goed staat, ik lees namelijk meer dan dat ik post.
Maar ik ga binnenkort naar het buitenland vrienden opzoeken en heb daar meteen een verjaardagsfeestje van een van die vrienden.
Nu wil ik een leuk cadeautje meenemen wat toch wel Hollands is maar waar hij ook wat aan heeft. Snoep/eten kan altijd, maar iets anders is ook wel leuk. Ik ben echt ten einde raad, dus hebben jullie een idee?
Doe je vriend het spel “Mens erger je niet!” cadeau. Helemaal Nederlands is het natuurlijk niet, maar toch. Als je iets anders wilt waar hij iets aan heeft kun je hem ook een leuk Delfts Blauw schort geven of bijvoorbeeld een Delfts Blauwe kaasschaaf. Je kunt ook even op “Typical Dutch Stuff” kijken, misschien doe je wat inspiratie op.
Waar komt je vriend vandaan trouwens? Mijn ex-vriend is Frans en hij nam het me niet in dank af toen ik hem een paar dropjes gaf en zwart-wit kogels van Napoleon. Dus kijk uit wat het snoep betreft.
Misschien "hollandse haring " of een paar potten “pindakaas” meenemen naar het buitenland?
Hopelijk wonen je vrienden niet aan de andere kant van de wereld?
Het is en “hij” en “28 jaar”, misschien een Hollandse graanjenever vb.“De Zeven Granen” of een fles “Oranjebitter” van Slijterij De Slijter. Blijkt dat Oranjebitter vroeger werd genuttigd tijdens alle feestelijkheden van het Koningshuis. Kan het Hollandser ?
Hetzelfde hier in Thailand…aan drop wordt even snel geroken, maar dan willen ze het vaak al niet meer proeven. Stoppen ze het wel in hun mond, dan spugen ze het na 2 seconden met een vies gezicht weer uit. Lijkt me geen goed idee dus… Stroopwafels zijn volgens mij overal een succes, dus dat is zeker een goed idee !
Heel erg bedankt voor alle reacties! Heb er zeker wat aan gehad.
Heb uiteindelijk een Heiniken pakketje samengesteld; een paar flesjes bier met een typisch Nederlandse opdruk (op schiphol gevonden), een bierglas met Amsterdam er op en een flesopener met klompje. Heb er ook nog een pak stroopwafels bij gegeven, wat ik hier voorbij zag komen!