typhoon

Hallo,

Normaal vertrekken we volgende week donderdag naar Hanoi, om van daaruit Halong bay te bezoeken, Ninh Binh, Hoi An en weer terug naar Hanoi.
Nu horen we veel berichten dat de vorige tyfoon veel schade heeft berokkend aan wegen etc en dat de tyfoon die huishoudt er nog een schepje bovenop zal doen.
We denken er aan om onze reis te annuleren. Heef iemand een idee hoe het er nu is en of we mogen verwachten dat over een 10d de wegen al weer berijdbaar zijn, dat bootjes weer varen in Ninh Binh etc.
We zouden het heel jammer vinden om onze reis te cancelen en zijn zeker niet bang van een beetje regen, maar we hebben ook geen zin om tot onze knieƫn in de modder te zitten en beel vertraging op te lopen.

Alle tips welkom

Bedankt & groetjes
Sofie

Hallo Sofie,

Ik volg het weer ook al dagen via de kranten uit Viet Nam en snap je bezorgheid helemaal.

Wat ik eruit begrijp is Halong Oke, Hanoi centrum oke ( de voorsteden hebben grote problemen ).
Ninh Binh is grotendeels oke, maar wel overlast op toegangswegen.

Ik heb net een mail verstuurd naar Viet Nam en hoop daar morgen antwoord op te krijgen.
Hoop dan meer informatie op je vraag te krijgen.

Gr.
Ton.

Hallo Sofie,

De mail is binnen.

Van: Dao Nguyen Le Quynh [mailto:dao.nguyen@buffalotours.com]
Verzonden: woensdag 18 oktober 2017 6:03
Aan: Ton
CC: Nhi Ho Yen <nhi.ho@buffalotours.com>
Onderwerp: Re: wetter nord Viet Nam

Dear Mr. Ton,

It is nice to hear from you and thank you for visiting my facebook :slight_smile:

We all very much look forward to seeing you again soon.

About the weather, we recently received quite a few alerts about tropical storms in the North that effect Halong Bay. However the storm seems finishes yesterday and cruises are ok now.

And most recently, the monsoons in Hue (https://e.vnexpress.net/news/travel-life/travel/monsoons-force-hue-to-cancel-night-tours-of-royal-city-3656903.html)

The weather is very unpredictable so we are not sure about the next 2 weeks but for this week, it is recommend that travelers have a back-up plan for their Halong bay trip. In case of the storm happens again, Halong Authority will not grant any permission to cruises in the bay. It is also recommended not to come the Tam Coc, Trang An, Van Long area because of the high water in the rivers and rowing boat might pending by local authority.

Sapa this time is in the end of harvest season, so no more rice paddie field. However it is still beautiful in different ways.

For the South, there was some heavy rains recently but mostly at nights. So it is still ok for day excursions. Same thing with the Central.

I hope this could helps :slight_smile:

Best regards,

Dao

Ik heb het antword gekopieerd zoals je kan zien.
Ik hoop dat dit je wat verder kan helpen.

Misschien iemand die nu in het noorden van Viet Nam is het kan aanvullen?

Gr.
Ton.

Super bedankt Ton voor deze info!!

Wij hebben onze reis naar Vietnam voor nu geannuleerd en een andere, zonnigere bestemming gekozen.
Misschien vlg jaar meer geluk. :slight_smile:

Groetjes
Sofie

Hallo Sofie,

Ik hoop dat je nieuwe bestemming helemaal geweldig is en misschien tot een andere keer.

Beste periode voor Viet Nam is eigenlijk nog altijd zo van december t/m april.
Dus misschien een tip voor een toekomstig bezoek aan het mooie Viet Nam.

Gr,
Ton.