Twijfel over route

Pfff ik dacht dat ik alles in orde had, maar ik vraag me af of ik het wel goed doe en of mijn reis niet te gehaast gaat worden? Ik heb 20 weken om te reizen.

Oorspronkelijk was het plan:
Start/einde1 weekokt/maartDarwin-Perth4 wekenokt/novPerth e.o.1 weeknovAlice Springs-Adelaide1 weeknovAdelaide-Sydney3 wekendecNieuw Zeeland4 wekenjanuariSydney-Cairns5 wekenfebr
totaal 19 weken (1 week over)

Nu zit er er over te denken om maar tot Sydney te reizen, maar dan?
Start/einde1 weekokt/maartDarwin-Perth5 wekenokt/novPerth e.o.1,5 weeknovAlice Springs e.o.-Adelaide1,5 weeknovAdelaide-Sydney3 wekendecNieuw Zeeland5 wekendec/jan???
totaal 17 weken

Nu ik mijn vliegticket bijna ga boeken, begin ik steeds meer te twijfelen:paranoid:. Wie kan me helpen??? Oh ja, ik ga alleen op reis, dus in principe wil ik met openbaar vervoer reizen omdat een auto huren in je uppie vrij prijzig is…

Alhoewel je tijd genoeg hebt, lijkt het mij je planning erg krap.
Darwin Perth is in 4 weken is te doen, maar…
A.S.-Adelaide 1 week krap, tour A.S.-Ayers Rock-A.S. is meestal 3 dagen 1 dag aankomen en 1 dag voor je weer verder kunt met Greyhound.
Sydney Cairns 5 weken lijkt ruim, maar ligt er ook aan wat je wilt gaan doen.

Maar ik denk dat je ook wat wilt zien bijvoorbeeld:
Darwin aankomst en acclimatiseren 2 dagen .
bv vanuit Darwin naar Kakadu en of Litchfield (2-3 dagen).
Vanuit katherine naar de Gorges (kan ook op eigen gelegenheid) is goed te doen, maar kost je als je met de bus rijdt twee dagen
Vanuit Kununura naar El Questro dagtour, kost je twee dagen.
Vanuit Broome tourtje van 2-5 dagen richting Gibb River Road en enkele parken (o.a. Windjana en Bell gorge). Dan ben je al 2 weken onderweg. Dan zou ik een stuk “overslaan” (zal ca 16-20 uur bussen zijn schat ik) en weer stoppen in Exmouth en/of Coral bay, Monkey Mia, Kalbari. Kost je iedere keer minimaal twee dagen omdat er maar een bus per dag gaat.
Vanuit Perth kun je dan een dagtour omhoog pakken naar de Pinnacles, Op eigen gelegenheid dagje naar Rottnest island, stad en locale parken bekijken. 4 dagen Perth is voor mij krap als je dit erbij doet. Met 4 weken ga je dit stuk in mijn planning niet redden. Staat nog niet bij een dagtour vanuit Perth richting zuiden, of een meerdaagse tour rond Perth

Ik wil je niet de rest van je reis ook helemaal voorplannen en wil ook niet te pushy overkomen.

Waarom haal je je Trip naar Nieuw Zeeland er niet uit en laat je dit voor een volgende keer.
Dit geeft je ook de gelegenheid om links en rechts een dagje lekker aan het strand te liggen luieren. Ook kun je onderweg bv een paar dagen Tasmania meepikken.
Als je eenmaal in de bus zit en je slaapt in hostels heb je waarschijnlijk snel contact met medereizigers en trek je al snel op met enkele mensen en kom je elkaar onderweg continu tegen. Heb al allerhande verhalen meegemaakt, gelezen en gehoord.
Als je eenmaal aan de andere kant van de wereld bent geweest wil je toch nog een keer terug. Het leven Down Under draait op een iets lager tempo als je hier gewend bent.

Ik hoop dat ik je geholpen heb en niet nog meer aan het twijfelen heb gebracht. Maar toch alvast een hele goede reis toegewenst.

Wim

1 like