Twijfel georgan.groepsreis en op eigen houtje

Hallo, :zon:
Al jaren droom ik van India,
nu ik “al” 36 ben wil ik mezelf er toch eens aan wagen.
Ik weet alleen niet goed waar te beginnen,
als ik denk aan een “eigenhoutjereis”
een georganiseerde reis kost wel wat meer.

Graag had ik wat tips gekregen,
over goedkope georgan.groepsreizen en over wat,waar en hoe als ik er zelf aan zou beginnen.
Ik hoop rond 10 jan.2010 te vertrekken.

Alvast bedankt iedereen!!!
Groetjes,
Lynn

Dat hangt natuurlijk helemaal van jezelf af!
Als je niet zo moeilijk bent is reizen op eigen gelegenheid een makkie.
Ikzelf vond het wel een heftig land, je krijgt enorm veel aandacht en iedereen wil je wel iets verkopen. Als je dan erg goedgelovig bent wordt er al snel een loopje met je genomen.

Werkelijk overal kan je namelijk hotels, tours en tickets boeken. En die willen ze je ook heeeeeel graag verkopen. Soms zo graag dat je er een beetje moe van wordt. Als je het georganiseerd doet heb je wat meer rust en gemak.

Wij zijn de eerste keer georganiseerd gegaan en dat beviel erg goed, wij konden ons vooraf geen voorstelling ervan maken wat we konden verwachten. Daarna besloten om op eigen houtje te gaan en dat bevalt nog beter. Het scheelde ons de helft in de kosten en je ervaart heel veel vrijheid. Succes met de overwegingen.

Als je nog steeds zoekt naar goedkope georganiseerde groepsreizen, kijk eens op http://www.vakantierondreizen.nl . Daar staat bijna alles wat georganiseerd is met prijs en reisomschrijving.

Hoi,

Voor als je toch besluit zelf te gaan, maar het toch een beetje georganiseerd wil doen, kijk dan eens op de website van www.incrediblerealindia.com of www.rajuindia.com (twee websites zelfde organisatie). Vorig jaar januari zijn mijn zus en ik samen naar india gegaan. We hebben bij dit reisbureau de hotels en voor een deel een auto met chauffeur geboekt. Dit is ons heel erg goed bevallen. Raju is vroeger zelf chauffeur geweest en heeft dit reisbureau samen met ex-chauffeurs opgezet. De hotels waren prima, de chauffeur was altijd erg bezorgd om ons, maar absoluut niet opdringerig ofzo. Onderweg kwamen we geregeld auto’s met chauffeur tegen die maar een reiziger(ster) bij zich had. De laatse week hebben we per trein gereisd, wel waren de tickets door raju voor ons geboekt en we werden steeds van het station afgehaald. Voor ons was het super, heel goed geregeld en we hadden alle tijd om te genieten van prachtig, fantastisch india.
Voor het geval je er belangstelling voor hebt kun je het volledige reisverslag van deze reis lezen op Website van Rogier en Jeanine. Reisverhalen van onze reizen naar o.a. Australie, Nieuw Zeeland, Vietnam, Tsjechie, Zuid Afrika-leshoto-Swaziland, Transsiberie Express, Cyprus. en kies dan 2009 India uit het menu aan de linkerkant.

Hoe je ook gaat, ik wens je een hele goede reis en heel veel plezier in India

groeten
Jeanine