In februari willen wij een rondreis maken door zuid india.
Welke reis organisaties raad jullie ons aan.
Hoi hoi,
Er zijn verschillende reisorganisaties die best goed staan aangeschreven.
Shoestring: groepsreizen, veelal jongeren.
Indiaonline.nl: Persoonlijke reizen en “semi-groepsreizen”. Werken met een bouwstenen systeem, waardoor je je reis op maat kunt maken. Niet heel goedkoop, maar wel veel mogelijkheden.
Djoser: Groepsreizen, avontuurlijk.
Koning aap: Individuele en groepsreizen. Goede organisatie.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt ![]()
Hallo,
Zelf ga ik in november een maand door Zuid-India reizen.
Mijn ticket heb ik geboekt via Seva-reizen, www.sevareizen.nl.
Verder heb ik niets geboekt, wel veel gelezen in de Lonley Planet van Zuid-India. Aan de hand daarvan een route gepland en slaapplaatsen uitgekozen welke goed aangeschreven staan.
Succes!
Marieke
waarom wil je georganiseerd reizen? Volgens mij is het juist in India interessant om niet georganiseerd te reizen. Je maakt dan veel meer mee, hebt meer contact met de locals enz. Ik vond ze ook bijzonder hulpzaam, kwam altijd overal aan waar ik wilde. Als je snel dingen wilt zien is het natuurlijk wel erg handig om georganiseerd te gaan.
Ja, inderdaad. Georganiseerd reizen raad ik echt af, dan mis je gewoon de helft van je reis. En echt, het is niet eng.
In 2007 hebben wij een rondreis door Zuid India gemaakt en een auto met chauffeur geboekt bij Bas&das, touroperator in Chennai. Je kunt zelf je programma samenstellen of zij kunnen het voor je doen. Ook de hotels kunnen zij boeken of je bepaalt gewoon zelf waar je wil overnachten. Wij zijn in Bangalore gestart en vanuit Chennai terug gevlogen. Het is echt heel relax reizen en in verhouding niet zo duur. De service is formidabel en de chauffeur doet echt alles om het je zoveel mogelijk naar je zin te maken.
Wil je meer weten stuur me dan een mail.
In februari ga ik met mijn man naar Zuid-India. We komen in de nacht aan op Chennai vliegveld. Wie weet of we gelijk door kunnen met een bus naar Mahabalipuram?
Ik zou de lonely planet er even op na slaan. Daar staat het wel in.
Hallo,
Wij , moeder en 2 dochters gaan 2 januari voor een maand naar India. Hebben alleen een ticket geboekt naar Delhi. Willen met een binnenlandse vlucht naar zuid-india. Heb je tips of een route voor ons.
Alvast bedankt
Zuid india schijnt erg mooi te zijn
Hallo slijkr,
Hoe ben je van plan te gaan rondreizen? Met het openbaar vervoer of wil je een auto met chauffeur huren? Dit laatste hebben wij twee jaar geleden gedaan (zie mijn eerdere reactie). Ook wij hadden een maand in Zuid India. In Bangalore gestart, eerst tempels in Halebid en Mysore bezocht en Jain tempel in Sravanbelago. Toen naar Mysore, vervolgens naar Mudumalai (national park). Daarna Ooty, Anamalai NP, Cochin, Varkala. Vanuit Varkala naar Kollam en met de lokale boot naar Allepy (zeker doen!).
In Allepy houseboat gehuurd (1dag+nacht). Toen weer doorgereisd naar
Periyar, Madurai, Tanjore, Pondycherry, Mammulapuram en vanuit Chennai terug gevlogen. Deze route is in een maand tijd op het gemak te doen.
Zuid India is prachtig en is eigenlijk voor ons een favoriete bestemming geworden.
De voordelen en de prijs ???
Ik heb november 2009 alleen ongeorganiseerd rondgereisd in Zuid-India en dat is me heeeeel goed bevallen! Koop de Lonely Planet als leidraad en laat je verder vooral verrassen! Je komt ook veel mensen tegen die je weer van tips voorzien e.d. om te gaan bekijken. Mij tips: Gokarna in plaats van Goa, de toytrain in Ooty en Hampi heb ik erg interessant en mooi gevonden. Succes met het plannen van je reis en veel plezier daar!
Wij betaalden in 2007 € 860 voor bijna 4 weken (auto & brandstof & chauffeur).
Voordelen: je kunt stoppen waar je maar wil, bent geen tijd kwijt met wachten of uitzoeken hoe en wanneer openbaar vervoer rijdt. Chauffeur laat je vaak ook de dingen zien die niet in de reisboeken staan vermeld.
Ik voel er wel voor van de zomer naar zuid india te gaan, en dan met name kerala. Wie heeft ervaring met het weer in die periode (juli - augustus)? En tips over alleen Kerala (we hebben vier a vijf weken) of ook Karnataka/Tamil nadu? Ik denk dat we ongeorganiseerd gaan, en dan steeds onderweg indien nodig tours boeken, en hotels of guesthouses, via internet. In zuidoost Azie werkt dat prima, in Zuid Inida ook?? Al vast hartelijk dank voor jullie tips,
roel
Ik voel er wel voor van de zomer naar zuid india te gaan, en dan met name kerala. Wie heeft ervaring met het weer in die periode (juli - augustus)? En tips over alleen Kerala (we hebben vier a vijf weken) of ook Karnataka/Tamil nadu? Ik denk dat we ongeorganiseerd gaan, en dan steeds onderweg indien nodig tours boeken, en hotels of guesthouses, via internet. In zuidoost Azie werkt dat prima, in Zuid Inida ook?? Al vast hartelijk dank voor jullie tips,
roel
Ik heb niet zoveel verstand van die streek maar net als in zuid oost azie kan je india ook gewoon ter plekke tours regelen. Helemaal geen probleem!
Google even siva guesthouse in mamallaparum. Deze komen je ophalen voor geloof ik 1200 of 1300rupie. De duurste kamer is 700 rupie per nacht. Dit is een prima start van je reis. Als je langer in Mamallaparum wil blijven, kun je nog altijd een hoteltje aan het strand nemen, een echte aanrader is Seashore garden.
Veel reisplezier, wij zijn net 1,5 week thuis.
wij reisden in januari 2011 met een taxi + driver
en waren zéér tevreden over MOKSHA TOURS
goeie service & drivers , correcte prijs !!! ,volledige vrijheid !!!
www.mokshatours.com
info@mokshatours.com , kontaktpers Mr Rajesh
mail hen ,en vraag hen een offerte voor jouw traject
Geert,
dank allemaal, voor de handige tips. Heb ze keurig genoteerd.
roel