Tweede slechte ervaring met Sawadee

De reis was goed verzorgd op enkele bestemmingen na, die beter niet of korter bezocht hadden moeten worden. Nicaragua is authentieker dan Costa Rica en mede door een voortreffelijke reisleidster was dit een erg leuke reis.

Toch slechts een 4 gegeven, want Sawadee als organisatie verdient eigenlijk een 0. De reisleidster heeft nog gezorgd voor de 4 punten. Bij Sawadee wordt je veel te vaak op het verkeerde been gezet als je iets meer wilt dan het standaard pakketje. Ik bedoel daar dus bijvoorbeeld een betere plaats in het vliegtuig mee. Ik heb niet eerder zo’n stroeve organisatie als Sawadee meegemaakt. Alles moet je zelf uitzoeken en áls men dan eindelijk iets moet doen, dan laat men je teveel betalen. Mensen, die wat minder ervaren zijn in dit soort reizen zullen het gewoon betalen, ik niet. Er komen dan wat slappe verontschuldigingen, maar in een stijl die niet geloofwaardig overkomt. Bovendien gaat men schriftelijk een leugen verspreiden inzake MIJN boeking. Een klacht indienen bij de Manager Sales & Customer Operations is zinloos. Die dame is een ster in het uitlichten van de minst belangrijke punten van een klacht. Zij is het typische voorbeeld van een verkeerde persoon op zo’n belangrijke post. Gaat ook het gevecht met de klant aan en je kunt precies zien welke zinnen zij niet zelf heeft bedacht, dat zijn de copies and pastes uit de standaard antwoordbrieven.

Drie reizen met Sawadee gemaakt, twee daarvan leverden een klacht op. Met andere reisorganisaties heb ik dat nooit en ik heb nu tientallen landen bezocht.