Sawadee zou rondreizen hebben, zoals wordt aangekondigd. Maar als ik het over rondreizen heb, dan denk ik aan rondreizen per bus, trein of rondvaartboot. Maar die “rondreizen” van Sawadee zijn voornamelijk wandelreizen en ook wel fietsreizen.
Busexcursiereizen mis ik ook. Dat zijn rondreizen uitgaande van één of slechts enkele verblijfplaatsen.
Ik heb nooit met Sawadee gereisd, maar als ik op de website kijk zijn er toch juist heel veel “gewone” rondreizen, naast de speciale wandel- of fietsreizen? En een busexcursiereis is nou eenmaal geen rondreis, dat is volgens mij ook niet het publiek waar Sawadee op mikt.
Ik heb één keer een rondreis met Sawadee gemaakt. Ik reisde in mijn eentje naar IJsland en wilde niet in mijn eentje in een auto rondrijden in de sneeuw. Niks dan lof voor Sawadee!
De reis was een combinatie van reizen met een busje en een aantal facultatieve (gratis!) excursies als wandelen door de stad, naar een waterval of over een gletsjer.
Ik trek mij terug als deelnemer aan deze reiskwis. Er wordt al verteld waar ik het antwoord kan vinden. Dan vind ik het geen kwis meer. Verder vind ik deze kwis in feite een reclamestunt voor Sawadee. Jullie zijn toch niet van Sawadee, maar een onafhankelijk reisforum, hoop ik. Jullie horen m.i. anderssoortige kwissen te organiseren. Misschien zou dit een goede vraag zijn: “Hoeveel graden westelijker ligt de meest oostelijke Zuidamerikaanse stad Recife in Brazilië ten opzichte van de meest westelijke Europëse plaats Faja Grande op het Azoren eiland Flores?”
Wat loop je toch te mokken Cor?
Uiteraard is dit reclame voor Sawadee, maar zij stellen de prijs dan ook ter beschikking.
Ik heb er geen problemen mee
En wat jij onder rondreizen verstaat is blijkbaar iets heel anders dan wat Sawadee onder rondreizen verstaat.
Ik heb al verschillende rondreizen met Sawadee gemaakt (waaronder bovengenoemde van Jenny) en ik moet zeggen: bij het boeken van een nieuwe reis is de site van Sawadee wel de eerste die ik aanklik.
Nou ja, ben het ergens wel een klein beetje met Cor eens, dit heeft weinig meer met een reisquiz van doen. Dat de vragen afgestemd zijn op het reisaanbod van Sawadee is begrijpelijk, maar dit slaat wel tot in het extreme door. Waarbij ik me dan ook wel afvraag of de beschikbaar gestelde prijs wel in verhouding staat tot de hiermee geboden exposure. Ik mag toch hopen dat WWZ er achter de schermen meer aan over houdt…
Ik vraag mij af, of www.wereldwijzer.nl tot taak heeft om een bepaalde reisorganisatie te promoten. Wereldwijzer kan hier denk ik beter onafhankelijk tegenover staan. Daarin past wel een onafhankelijk warenonderzoek, zoals de Consumentenbond, Kassa, Radar en Groeten van Max dat doet. Ook binnen de grenzen valt denk ik een reisverhaal van een georganiseerde reis.
Dat is dan wel weer een lastig verhaal, een site als deze in de lucht houden kost nu eenmaal ook geld, dus daar zijn sponsoren voor nodig. En op een reissite is een reisorganisatie dan een voor de hand liggende sponsor. Maar in dit geval is het dan wel heel erg een Sawadee-quiz, en geen reisquiz.
Wat betreftde (on)afhankelijkheid van WereldWijzer, WWZ zelf adviseert ook niks, de leden van WWZ adviseren andere leden. En als het even kan onafhankelijk, zoniet dan wordt iemand meestal al snel teruggefloten. Zolang beheerders niet op basis van commerciële belangen de berichten van leden gaan modereren lijkt me de onafhankelijkheid niet in het geding.
Tja, dan zou ik me als ik Cor was ook maar niet inschrijven voor de Condor Travels Reisquiz :zon02:
lol
Via Wereldwijzer app