Tweede maal naar Marokko!

Ik ga dit jaar voor de tweede keer naar Marokko als alles goed gaat.
Eerste keer was een studiereis in 2006 waar ik voor uitgenodigd was van tien dagen met een groep van 20 man. Hebben toen een rondreis gedaan.
Begonnen bij Oujda, Nador, Fes/Meknes, Rabat en dan naar Marakech.
Het schema van nu weet ik nog niet. Maar èèn ding is zeker en dat zal ik een beetje uit moeten leggen denk ik.
De studiereis was opgezet door een marokkaanse stichting hier in de stad, hebben toen met mensen van scholen, stichting welzijn, politie, buurtpreventie, bewoners en jongeren diverse scholen, weeshuizen, jongeren centra en zelfs een taleninstituut in Rabat bezocht.
En de school in Oujda die we bezocht hebben heeft zo’n beetje ons hart gestolen. We hebben hier nu een project opgezet en geld en spullen ingezameld en gaan die school een flinke opknap beurt geven.
Daarna komt er nog een rondreis aanvast om weer even te kunnen ontspannen en van het land te genieten.

Het gaat nu dus echt gebeuren, 10 April gaan we voor een dag of 8 naar marokko.
De school ziet er al een stuk beter uit op de foto’s die we toe gestuurd hebben gekregen.
Dak is hersteld en buitenkant is geverfd en ook worden de wc’s op dit moment aangepakt.
Wij gaan nu met 17 mensen voor de binnenkant zorgen.
Oa schoolborden, leermiddelen en binnenkant verven en heel misschien hebben we nog wat middelen over om computers te doneren.
Al met al een hele klus maar het lijkt dat het gaat lukken.

Vandeweek besproken waar we zitten, welke hotels ed.
Ben benieuwd hoe ver ze zijn gekomen die werklui daar.