Hulp en raad gezocht

Hallo lezer(es)
Wij zijn bijna 3 jaar terug, in November, naar Agadir geweest (huwelijksreis) waar we een heerlijke tijd hebben gehad.
Echter ik kon toen bijna niet lopen door wat achteraf hielspoor bleek te zijn.
Nu is dat een heel stuk beter en we willen nog eens terug naar Marokko.
We hebben vakantie van 2 november tot en met 23 november.
Hierbij hebben we nog niets geboekt omdat we naar raad en hulp op zoek zijn.
De eerste periode van de vakantie willen we graag wat meer van het land zien. Eventueel door het huren van een auto en een gids die ons dingen kan vertellen en laten zien. (o ja, we spreken alleen Engels en natuurlijk Nederlands. Wat heel jammer is omdat je dan minder contact met de bevolking kan leggen dan wanneer je de taal spreekt)
Dan nog een weekje aan het eind genieten van een rust periode aan de kust.
We houden allebei van de natuur maar ook van cultuur enz. Eigenlijk gewoon algemeen geĂŻnteresseerd.

Wie zou ons kunnen helpen om deze reis (2e huwelijksreis eigenlijk) invulling te geven wat betreft;

1. bezichtigen van Marrakech
  2. rond “reis” door Marokko
  3. boeken van accommodatie enz.

Alvast bedankt voor jullie hulp en voor het lezen van mijn bericht

We hebben het er nog even samen over gehad maar het meest belangrijke is toch eigenlijk dat we iemand zouden willen ontmoeten die we kunnen verstaan en die ons meer over de streek /stad /omgeving kan vertellen.
Een hotel boeken is niet moeilijk - een vlucht boeken evenmin.
Het is alleen moeilijk om een betrouwbaar persoon te vinden die zowel voor ons te verstaan is en die de taal ook kent die er gesproken wordt.
We hebben het nl al de vorige keer ervaren dat de mensen in het hotel ons verkeerd begrepen.
Gelukkig dat we toen een Nederlandse man tegen kwamen die ons hielp om het misverstand uit de wereld te helpen.
Men dacht dat ik van een of andere controle was om te kijken of het wel echt schoon was enzo.
Het was alleen maar dat ik zonder dat andere gasten er gelijk van wisten aangaf dat er in het restaurant (wc) enkel kakerlakken rond liepen en dat begrepen ze verkeerd.
Hij heeft het toen verteld. Ik weet hoe belangrijk het werk voor de mensen in het hotel is. En het enige wat ik wilde was dat niet een verkeerd persoon het ontdekte en de boel zou moeten sluiten.
Na de goede vertaling van deze man was het probleem opgelost. Ze keken me stukken vriendelijker aan en luisterden ook naar me toen ik nog eens naar ze toe kwam omdat er in de hal een waterlekkage was en het heel glad was geworden daardoor.
(o kon ik toch maar gemakkelijker talen leren hahah)

Beste Joke,

Ik ben goed bevriend geraakt met Omar van Fikra Travel en hij is zeker betrouwbaar en behulpzaam. Bovendien spreekt hij Engels, Frans, Spaans, en een beetje Duits en paar woorden Nederlands. Hij helpt jullie met plezier verder! Veel succes en laat maar weten indien ik je kan verder helpen.

1 like

Dank je wel JokeVD. Ik ben al gaan kijken op de site van Omar en ik ga hem volgende week zeker even een mailtje sturen met de vraag of hij ons meer kan vertellen en zo nodig dat we hem “inhuren” of alles via hem laten regelen en trips maken ed.
Nogmaals bedankt voor je hulp.

Graag gedaan!

Er zijn ook gewoon Nederlandse Gidsen die je een rondleiding kunnen geven. Mijn ervaring met My Residence Marrakech was goed.
Ik zou ze een mailtje sturen met je wensen. Als je contact gegevens nodig hebt hoor ik het graag dan zoek ik wel in mijn administratie.

1 like

Hallo,

Heb 2 maal een rondreis door dit land gemaakt. In Casablanca begonnen en daarna alle koningssteden bezocht. Alles zelf gereden met gehuurde auto. Prima te doen en erg mooi. Geëindigd in Agadir, paar daagjes strand en van daar terug gevlogen.

Hoi Jelmer,

Wil je hier op het forum jouw reis uiteen zetten zodat wij nieuwe reizigers hier wat aan hebben. Volgend jaar willen we graag een 3 weekse reis naar Marokko maken en onze interesse ligt eenbeetje dat we naar niet toeristische plaatsen/dorpjeswillen gaan en natuurlijk ook naar Marrakesch,Rabat , de woenstijn of het rifgebergte of Atlas gebergte. Of zoals jij hebt gedaan de koningssteden. Slapen bij locals ect ect.
Ben benieuwd!

Groetjes
Annelies

Beste Joke,
Ik hoop dat het niet te laat is,ik heb u verzoek pas gelezen.Ik heb een mini riad in Essaouira in de oude medina op vijf minuten lopen van het strand.Ik heb een verzoek ingediend bij wereldwijzer reis forum om nederlandse gasten in essaouira te ontvangen.De heer Paul heijmering is de coordinator samenwerkingen en hij kan mijn dit bevestigen.Mijn concept is gebaseerd op sociaal toerisme,meer contact met locaal bevolking, marokkaanse keuken,kunst en geschiedenis van de Stad.Vanuit Essaouira kan een gids geregeld worden om een rondreis te maken.
Ik hoop dat het niet te laat is,maar ik wens jullie hoe dan ook een heel plezierig en gelukkige tweede huwelijksreis.
Ik spreek nederlands,engels,frans en natuurlijk arabisch en marokkaanse,mijn vrouw Marjolein is momenteel in nederland,als jullie contac met haar willen nemen laat mij of Paul het weten.
Met vriendelijke groeten,Farid.

Dag Farid, hoe heet jullie riad? Ik ben ook geïnteresseerd…

We hebben inmiddels contact gehad met deze organisatie, Ze zijn ons nu aan het helpen om invulling te geven aan de reis.
Worden netjes geholpen en er wordt echt naar ons geluisterd. Als alles verloopt zoals we wensen zal ik hier een reisverslag neerzetten zodat anderen er ook van kunnen leren of wel er ook van kunnen profiteren.

Dag Joke,Maison Bijou is de naam, maar het staat nog niet op het internet.Op dit moment werk ik met mijn E-mail en tel nummer,niet lang geleden heb ik de Heer Paul Heijmering(coordinator samenwerkingen wereldwijzer reisforum) een mail gestuurd met daarin alle activiteiten die ik kan aanbieden.Mijn vrouw Marjolein is ook de contactpersoon in Nederland om het iets makkelijker te maken.Wilt u meer weten over mijn sociaal toerisme concept, laat me het weten dan stuur ik het met alle plezier.Over twee weken wordt mijn website gemaakt en die komt op Marokkoforum te staan.
Met de vriendelijke groeten Farid

Dag Joke,
marjolein_abouzoud@hotmail.com hier kunt u mij of Marjolein contacteren, wij gebruiken het alle twee.
00212 623549980 is mijn mobiel nummer in marokko.zodra mijn website klaar is kunt u het bezoeken.ik wil geen toerisme industrie van maken, mijn streven is om mijn gasten een heel andere ervaring te laten meemaken door ze in contact te brengen met het dagelijks leven van de inwoners van Essaouira,visites aan de vis,vlees en groente markt en lekker boodschappen doen om thuis een heerlijk tagine of kouskous te maken,mijn gasten laat ik zelf boodschappen doen en ik begeleid ze ook tijdens het koken.Miijn huis/mini riad wordt gebruikt voor kookworkshops en kunstschilderen.Essaouira heeft veel top locaties voor kunstenaars en ik heb al een programma bedacht voor de liefhebbers.Tours in de oud medina en plaatsen waar normaal gesproken toeristen niet komen,kennen of durven bezoeken.dit is een kleine overzicht van mijn concept en ik sta open voor suggesties en ideeen.
Groetjes,Farid

Ik heb vorig jaar zelf een super leuke reis gemaakt naar Marrakech!
Dat was met een reisorganisatie die enkel reizen naar Marokko organiseren. De naam was geloof ik M’Hidi travel. Echt super, ze zien ook dat er contact is met de lokale bevolking en trekken door de woestijn.
ik denk dat ze ook op Facebook zitten.
Aanrader :wink:

je wil iets uit de lokale keuken eten en graag ook weten wat erin zit en hoe het klaargemaakt werd.veel toeristen gaan naar een restaurant en bestellen een kouskous of tagine bijvoorbeeld.Waroom dan niet een mandje in de hand nemen en richting de souks (lokaal markt) gaan en lekker zelf boodschappen doen.Je ziet de stad,ontmoet de groente,visboer en de slager en je komt midden in het dagelijkse marokkaanse leven,toeriste zijn wordt dan een leuke extratje.onder begeleiding van een marokkaanse kokin maak je je eigen gerecht en neem je het recept ook mee.Naar een restaurant gaan kan altijd maar voor een een dag zelf dingen ondernemen en ervaren blijft langer hangen.

Dat is zeker waar Desiree. Inmiddels is de vakantie al aardig vorm aan het krijgen. En er zitten zeker ook van dat soort dingen in omdat we dat hebben aangegeven. Verder laten we het lekker over ons heen komen. Het zal in ieder geval niet het gewone hotel en all in worden hoor.