tweedaagse Incatrail

Hallo,

Samen met een vriendin ga ik deze zomer voor het eerst naar Peru. We zijn beiden eind veertig (48 en 49) en hebben de tweedaagse Inca trail geboekt. Nu worden we wel wat ongerust over de zwaarte van deze hike, want we zijn beiden niet meteen de sportiefste types (kantoorjob, enkel recreatief wandelen).

Nu is mijn vraag of het voor ons wel haalbaar zal zijn. De tweedaagse trail gaat niet over de grootste hoogte, maar toch wel op 2700m hoogte.

Wat denken jullie ? Zouden we maar best een trainingsprogramma beginnen ? We vertrekken op 24/7, dus hebben nog 10 weken de tijd om ons voor te bereiden.

Graag jullie meningen en ervaringen of tips. Alles is welkom.

Groetjes,
Iris

Hallo!

Ik heb enkele jaren geleden het 4-daagse inca-trail gedaan maar ik denk dat de 2daagse wel vergelijkbaar zal zijn, gewoon korter I suppose.
Ik was toen 21 en ik vond het toch wel behoorlijk lastig. Maar het is niet dat je opgejaagd wordt, je kan alles op je eigen tempo doen en zelf pauzes nemen wanneer je het nodig hebt.
Aan de hoogte moet je ook wel een beetje wennen, wij kregen smorgens thee van coca-blaadjes tegen de hoogte. En je kunt op sommige plaatsen ook coca-blaadjes kopen om op te kauwen. Niet echt lekker maar het helpt wel tegen de vermoeidheid.

Maar training zal dus zeker geen kwaad kunnen :slight_smile:

groetjes!

Hoi,

bedankt voor de snelle reactie en info ! :slight_smile:

Ik denk dat de 4-daagse inca trail wel gevoelig zwaarder is dan die van 2 dagen, omdat die wel op grote hoogte gaat. Bij ons ‘slechts’ 2700m, dus die hoogteziekte zal misschien nog wel meevallen. Vooral ook omdat we tegen dan al een anderhalve week in Peru zullen zijn en al een beetje gewend aan de hoogte.

In ieder geval, trainen kan geen kwaad, voor alle zekerheid toch. En vooral ook wandelschoenen instappen veronderstel ik.

De 4-daagse tocht moet echt wel schitterend geweest zijn !

Groetjes
Iris

Ja het was écht een beleving. Heel er lastig maar meer dan de moeite! De sfeer, mensen, omgeving, echt prachtig.
We hadden wel pech met het weer. De eerste 3dagen waren echt goed geweest maar de 4e dag toen we naar machupichu zelf gingen begon het keihard te regenen en het was enorm mistig zodat we machupichu niet eens konden zien liggen vanuit de hoogt.

Kan gebeuren maarja niets aan te doen he :slight_smile:

Helaas heb je’t weer niet in de hand.
Wij doen de Inca-trail op 7 en 8 augustus. 't zal er hoogstwaarschijnlijk wel droog zijn.

We reizen gewoon met twee, dus we kunnen alles op ons eigen tempo doen. We willen vooral zoveel mogelijk genieten van onze reis en zoveel mogelijk indrukken opdoen. Dus die Inca-trail moest er echt wel bij.
Naar het schijnt is het adembenemend als je aan de Zonnepoort komt en dan dat majestueuze zicht op Machu Picchu ziet.

enfin…nu zijn we in ieder geval van plan om zoveel mogelijk hier te gaan stappen en weer wat conditie op te bouwen. Tenslotte doen we nog andere excursies ook. We starten in Lima, dan Ballestas en Paracas, Nazca-lijnen, Arequipa en Colca Canyon, Puno met de drijvende rieteilanden, daarna Cusco met alle bezienswaardigheiden errond en Machu Picchu.
En dan als afsluiter nog een jungle-arrangement (Puerto Maldonado).

Ik heb al heel Noord-Amerika (USA) doorkruist, nu is het Zuiden aan de buurt. Ben benieuwd.

Groetjes !
Iris

Goedenavond Iris,

Wij gaan volgend jaar met ons gezin naar Peru. Wij willen ook de 2 daagse trail gaan lopen. Hebben jullie die op eigen houtje gedaan en is dat gemakkelijk te regelen. ik bedoel starten bj 104km en eindigen bij de zonnepoort. Is er daar vervoer naar Aguas Calientes?
Ik hoor graag van u.
Alvast bedankt.
hartelijke groeten
Miriam Roelofs

Wat een toeval, wij doen de verkorte Inca-trail ook op 7 en 8 augustus! Ik bekeek dit forum met dezelfde gedachte of het niet te zwaar zou worden. Wij zijn al 60+ en eerlijk gezegd zie ik er best een beetje tegenop, maar wil het ook niet missen!
Wie weet worden we in dezelfde groep geplaatst. Ik ga er tenminste vanuit dat er mensen samengevoegd gaan worden in kleine groepjes.
Alvast veel plezier! Gr. Wilma

Sent from my iPad using Wereldwijzer mobile app

Dag allemaal!

De tweedaagse Inca Trail valt goed mee. Je neemt namelijk de trein en stapt maar 1 dagje, tot jullie in Aguas Calientes komen. De twee dag van de “trail” bezoeken jullie al Machu Picchu. Jullie overnachten ook gewoon in het dorp.
Een trainingsprogramma is bij deze niet echt nodig!

Veel plezier!