We wensen in mei de Inca-trail te lopen.
Mijn vrouw en ik zijn twee vijftigers die reeds jaren in de zomer gaan wandelen in de Oostenrijkse en Italiaanse Alpen.
Mijn vraag is welke fysieke paraatheid veriest is om de Inca trail te lopen?
Is dit te doen voor ons?
In deze 511 antwoorden over de Inca Trail staat vast veel bruikbare info!
Als jullie regelmatig in de bergen wandelen dan moet het wel goed zitten met de conditie. De Inca Trail is wel pittig, maar niet heel zwaar (zit eigenlijk maar 1 echt zwaar stuk in). De trail kan wel erg lastig zijn als je nog niet goed aan de hoogte gewend bent. Zorg er daarom voor dat je al op tijd (liefst een week) in Cusco bent om aan de hoogte te wennen en dan moet het zeker goed komen.
Wil je trouwens een goed georganiseerde, betrouwbare en betaalbare (1000 peruaanse soles = omgerekend 289 euro) Inca Trail lopen: kijk dan even op onze website of stuur ons een mailtje op donny@proyectoperucentre.org
Donny
Proyecto Peru
Ik ben net terug uit Peru en heb de Inca-trail gelopen. Het is op zich goed te doen maar het is zeker aan te raden om een paar dagen te wennen aan het hoogte-verschil. Ik heb dit niet gedaan en hen continu last gehad.
Een tip voor wat betreft het uitzoeken van een goede tour-agent: ga zeker niet de eerste de beste meteen in zee maar praat met mede-reizigers (zijn er genoeg daar).
Het betreft Tour-ageny “Choquequirao” op het plein. Zeker geen aanrader in vergelijking met de anderen!!!
Dank je wel voor de reacties . Ondertussen hebben we geboekt bij koning aap en gaan de 4daagse incatrail lopen . Nog even aftellen , later laten we wel weten of het meegevallen is