Inca trail zwaar?

Hallo,

Wij zijn van plan met 4 personen aankomende zomer naar Peru te gaan. Ik wil graag de Inca trail lopen. Mijn medereizigers zijn wat sceptisch. Ze zijn bang dat de trail te zwaar is. We zijn allemaal rond de 30 en in gewone conditie (allemaal een kantoorbaan, zonder daarnaast erg veel te sporten). Graag verneem ik wat ervaringen van mensen die de trail hebben gelopen. Is dit erg zwaar (valt er nog wel van de omgeving te genieten:nod:, of is het puur afzienā€¦:puke:)? Is hiervoor veel training vooraf vereist?

Als men nog goede suggesties heeft voor een organisatie om de trail bij te boeken, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Alvast hartelijk dank voor enige reactie.

mvg,
B

het is veel trappen lopen, heel veel trappen lopen. Eigenlijk prima te doen, de gidsen houden ook een heel rustig tempo aan en je kunt best harder gaan dan je gids. Verdwalen daar kan toch niet.

Als je allemaal rond de 30 zit, moet het wel goedkomen hoor. De 2e dag kan zwaar zijn (ook afhankelijk van hoeveel last je van de hoogte hebt/hoe goed je geacclimatiseerd bent), maar je komt heus wel boven. Voor, laten we zeggen, ongetrainde 50ers met overgewicht wordt het een ander verhaal :slight_smile:

Ik heb m bewust nĆ­et gedaan omdat ik vanwege de hoogte, ondanks dat ik lichamelijk in redelijke conditie ben, maar moeizaam kon bewegen. Maar veel onervaren klimmers/wandelaars, dus de ā€˜standaardā€™ toerist, hebben m gelopen en geen spijt gehad.

Hoi,

Als je een normale conditie hebt is het goed te doen. Het scheelt veel als je al een beetje aan de hoogte gewend bent. Het is iniedergeval zeker de moeite waard!!

groeten

Als je al even in Peru aan het rondreizen bent dan ben je vaak wel al gewend aan de hoogte, zeker als je daarvoor de Colca canyon en/of het Titticacca meer hebt bezocht. Er zijn echter ook mensen die vliegen op La Paz (4000 meter geloof ik) en dan snel vertrekken naar de Inca trail, dan wordt het gevaarlijk.

La Paz ligt op 3600 meter, maar daarop vliegen en dan de Inca Trail is niet zo logisch hoor :-). Er zijn wel idd mensen die direct van Lima naar Cusco vliegen, en dan is het idd niet zo slim om meteen de Inca Trail te doen.

Klopt, het is niet logisch maar het gebeurd wel heel veel. Met name mensen uit Amerika doen dat vaak. Hoorde van een engels meisje dat mensen dara ook op het vliegvel in elkaar storten wegens plotseling zuurstof gebrek, het vliegtuig heeft immers een normale luchtdruk en zuurstof gehalte. Het beste blijft toch om gewoon over land daar naartoe te reizen, je tijd te nemen en dan de trail gaan doen. Dan moet het goed komen. Je moet het niet overschatten maar ook niet onderschatten.

Het zou kunnen ja. Volgens mij zijn er rechtstreekse vluchten vanuit de VS naar La Paz. Voor ons is dat dus niet logisch. Voor zover ik weet zijn er geen rechtstreekse vluchten naar La Paz vanuit Europa.

Idd niet bepaald slim van die Amerikanenā€¦het vliegveld (El Alto) ligt nog wat hoger dan La Paz zelf. Van zeeniveau naar 4000 meter is geen aanrader!