Tussenvlucht Amsterdam - Cincinnati - Toronto

Hoi,

Ik ga deze zomer met enkele Canadese vrienden een roadtrip maken door Canada. Ik vlieg met delta airlines van Amsterdam naar Cincinnati. Daar heb ik dan 1u50 de tijd om m’n vlucht naar Toronto te halen. Zou dit voldoende moeten zijn?

Ik vroeg me ook af of ik in die tijd ook door de douane moet (twee keer dan wssh?), of is er een soort van transit zone voor reizigers naar o.m. Canada? En moet ik m’n bagage gaan ophalen om ermee door de douane te gaan en ze dus vervolgens opnieuw gaan inchecken voor m’n vlucht naar Toronto? Of wordt die direct doorgelabeld? Ik lees hier en daar nogal tegenstrijdige berichten, vandaar m’n vraag! In ieder geval bedankt!

Daan

hey daan.

ik ben 13 mei naar toronto gevlogen.
wij zijn eerst naar munchen in duitsland gegaan en vandaar naar toronto
maar we hoevden niet meer opnieuw in te checken of bagage op te halen.
dat werd automatisch naar het juiste vliegtuig gebracht.
en volgens mij hoef je ook niet meer langs de controles.

maar als dat altijd zo is weet ik niet.
je kunt natuurlijk altijd de vliegmaatschappij eens bellen waarmee je vliegt.
dan weet je het cker.

nou succes
groetjes jasper

Volgens mij hangt het er van af of je vlucht van Cincinnati naar Toronto een binnenlandse vlucht is of een tussen landende internationale vlucht.

In het eerste geval zul je inderdaad je bagage in Cincinnati van de band moeten plukken en met je bagage door de douane gaan. Meestal is de bagage wel doorgelabeld (vraag even bij inchecken in Amsterdam) en in Toronto bijv. kun je de bagage dan vlak achter de douane weer op een band “gooien” voor verder vervoer naar de binnenlandse eindbestemming. Ik weet niet of dat ook zo in Cincinnati is, maar mijn ervaringen zijn bij overstappen in Toronto naar Vancouver. Bij aankomst in Toronte hoef je dan natuurlijk niet meer door de douane; je arriveert immers met een binnenlandse vlucht.

In het tweede geval wordt je bagage doorgaans doorgelabeld en wordt je bagage in Cincinnati vanzelf in het juiste vliegtuig naar Toronto geladen. Dan moet je wel nog in Toronto met je bagage door de douane.

Heel hard bedankt voor jullie antwoorden. K vermoed dat het inderdaad een internationale vlucht zal zijn omdat het dus een vlucht is tussen de VS en Canada. Ik vroeg het me enkel af omdat de douanecontrole in de VS blijkbaar wel een tijdje kan duren. Indien k dan m’n bagage nog zou moeten gaan halen, verlies ik natuurlijk nog meer tijd.

Maar soit, als ik maar in Toronto geraakt :)!

Het ligt een beetje aan hoe snel de bagage afhandeling gaat en of hoe groot het vliegveld is maar als je eruit gepikt wordt voor een extra controle kun je het sws vergeten

Bagage moet je **ALTIJD **ophalen en inchecken

ik weet niet waarom je dat ALTIJD zo groot schrijft.
ze hebben 2 week geleden mijn bagage ook direct op schiphol door gelabeld.
wij hoefden alleen maar in het andere vliegtuig te stappen en hebben onze bagage niet eens gezien.
en ik heb eerder ook eens een keer moeten overstappen en dat was ook geregeld.
eerlijk gezegd weet ik niet eens beter en ik heb nog nooit problemen gehad.
maar het beste is idd wat GEJO zegt.
vraag ff na bij het inchecken of ze het direct doorlabelen.
dan weet je het cker.
groetjes jasper

Ik had even niet door dat Cincinnati in de VS lag. Dat betekent inderdaad dat het een Internationale vlucht is. Je bagage wordt dan doorgaans op Schiphol al doorgelabeld en kun je in dat geval gewoon in het vliegtuig naar Toronto stappen en hoef je alleen zelf bij een balie achter de douane in te checken. Je gaat de VS dan ook niet officieel in. Ik heb nooit anders meegemaakt, maar bij het inchecken in Amsterdam toch maar even vragen. Wat het te maken zou hebben met de grootte van het vliegveld ontgaat me; het is minimaal een vliegveld dat Internationale vluchten afhandelt en dus een douanegebied heeft.

Door labelen kan niet in de VS

Dat het jou ontgaat kan ik best begrijpen, zou me pas zorgen maken als je het wel zou begrijpen.

Op een grote luchthaven duurt het veel langer voordat je bij de incheckbalie bent dan bij een kleine luchthaven.

Ben blij dat jij het zo goed snapt.

Bij eerste binnenkomst in de VS moet je bagage ‘ingeklaard’ worden zoals ze dat noemen. Je zal de bagage dus zeker van de band moeten halen.
Op de terugreis als je bijv vanaf Toronto via de USA terugvliegt naar Europa is doorlabelen wel mogelijk.

Als Delta Airlines deze verbinding zelf zo aanbiedt is de overstaptijd normaliter voldoende, echter, zoals hier al eerder aangegeven wordt, kan het vrij krap zijn als je er bij de controle wordt uitgepikt.

Een vliegtuig heeft ook al snel een beetje vertraging.

Het voordeel is wel dat je wsl redelijk makkelijk op een volgende vlucht ingeboekt kan worden maar dat kan best uren of misschien zelfs wel dagen duren

Stel nu dat je iets heb aan te geven. Een paar flessen cognac of zo (cadeautje). Daarvoor zul je dan bij de douane invoerrechten moeten betalen in de US. Vervolgens weer inchecken op de vlucht naar Canada. En dan bij aankomst in Canada weer invoerrechten betalen?

Die kans loop je inderdaad.

Bedankt, nu weet ik wat me eventueel te wachten kan staan. K zal het op Schiphol dan nog maar eens navragen. Merci!

graag gedaan.
heel veel succes

[quote=“davenuman, post:11, topic:55347”]

Bij eerste binnenkomst in de VS moet je bagage ‘ingeklaard’ worden zoals ze dat noemen. Je zal de bagage dus zeker van de band moeten halen.*
Op de terugreis als je bijv vanaf Toronto via de USA terugvliegt naar Europa is doorlabelen wel mogelijk.

Opmerkelijk dat terug de bagage wel doorgelabeld zou kunen worden. Ook dan vlieg je als eerste binnenkomst uit een ander “vreemd” land (Canada) de US binnen en vlieg je door naar een ander “vreemd” land buiten de VS (Nederland). Uit Canada wel en uit Nederland niet dus?

Ben het met je eens…zeker opmerkelijk, maar kan er niks anders van maken…
Toevallig in november zelf deze ervaring gehad op de route AMS-IAD(Washington)-YYZ(Toronto)-IAD-AMS.

Vraag:
Regarding a flicht from Amsterdam to Toronto via Cincinnati. Please can you let me know if the luggage can be labelled directly to the final destination Toronto or do I have to pass the customs in Cincinnati (US) or can I just check in my plane to Toronto without entering US?

Antwoord van Delta Airlines:
Delta baggage is checked to the final destination or stopover point based on the fare paid. Baggage is not to be checked to any intermediate point or any non-paid for stopover point.

Hallo,

Altijd in canada navragen of je bagage opnieuw moet inchecken. In Amsterdam vertelde ze tegen mijn dat alles ingecheckt is tot mijn bestemming. Toen ik mijn eerste stop maakte in canada om over te stappen moest ik mijn bagage opnieuw inchecken. Vraag het na in het vliegtuig, vaak wordt je daar al ingelicht en anders bij de duane.

suc6

mar