Eindelijk heb ik mijn vlucht kunnen boeken naar Halifax via Toronto. Maar ik vraag van nu af of dit helemaal goed gaat…
Ik ga er van uit dat ik mijn visum op Toronto moet ophalen (in Toronto heb ik mijn overstap, en ik ben in Toronto voor het eerst op Canadese bodem.)
Nu heb ik maar 1,5 uur overstap tijd. De koffers worden gelukkig door gelabeld. Maar ik vraag me af of dit haalbaar is? We gaan in totaal met 4 personen, die alle 4 maar 1,5 uur overstap hebben.
Heeft een van jullie ervaring met een visum ophalen? En zoja, weet iemand hoe lang dit ongeveer duurt?
Ik heb vandaag de Nederlandse ambassade van Canada gebeld, maar die kunnen hier geen uitspraken over doen.
helaas niet, we hebben alle 4 al mailtjes gestuurd naar de ambassade, maar het lijkt bijna alsof ze niet willen reageren… na 2,5 week nog steeds geen bericht. morgen dan maar even bellen… op internet staat namelijk dat t in halifax kan, maar docenten van school zeggen weer dat het in toronto moet… dus even afwachten!
Als ik hier kijk onder de eerste kop: http://www.torontopearson.com/Connecting_international.aspx##
Lijkt het er op dat je sowieso door de douane moet als je overstapt van een internationale vlucht naar een binnenlandse vlucht. Dit gebeurt bij de ‘Canada Border Services Agency’.
In dat kader lijkt het mij ergens wel logisch dat (normaal gesproken) alles dan geregeld wordt.
Ik zou vooral proberen om (telefonisch) contact te zoeken met die instantie. Op de volgende pagina:
Kan je het telefoonnummer vinden van de Canada Border Services Agency in Toronto.
Wij zijn naar Vancouver gevlogen via Montreal. Wij moesten ons visum (of entry stempel) regelen in Montreal, het eerste aankomstpunt in Canada. Daarnaast werd onze bagage niet rechtstreeks naar ons eindpunt gestuurd. Dus hou daar ook rekening mee dat je je bagage zal moeten ophalen, dan door security en customs gaan en nadien terug je bagage inchecken. In Montreal ging het allemaal vrij vlot, maar het zal er ook aan liggen hoeveel passagiers door de customs moeten gaan en zo.
Was het niet mogelijk om een latere vlucht naar Halifax te halen met een langere overstaptijd?
Bedankt voor je info ik heb het vliegveld van Toronto gemaild, hoop dat ik snel een reactie krijg. We konden via KLM alleen dit ticket boeken, omdat we onze terugkom datum nog moeten kunnen veranderen. Hierdoor was t niet mogelijk om een ticket eerder te boeken, die 3,5 overstap had. Ik hoop maar dat alles heel snel gaat!
Als je geen vertragingen hebt zou je met 1,5 uur wel moeten toekomen. Als je met KLM verder vliegt (of met een partner van KLM), kan je het waarschijnlijk ook melden en misschien leiden ze je dan wel sneller door security. Het komt wel goed. Trouwens, als je alle 4 samen reist met dezelfde documenten kan je waarschijnlijk wel all4 tesamen dezelfde uitleg doen en krijg je tegelijk jullie stempels. Dat spaart ook weer tijd.
Ik zou echt de telefoon pakken. Ik weet niet wat de urgentie is, maar het kan zo gebeuren dat je weer nodeloos weken zit te wachten en geen antwoord krijgt.
Gelukkig heb ik snel reactie gehad per mail, later hebben wij ook mog gebeld. Toronto mag/kan geen uitspraken doen omdat t een kwestie van CIC is… Aangezien zij niet hebben gereageerd gaan we het morgen mee maken! Hopelijk is het morgen niet zo druk en halen we onze overstap!! Bedankt voor jullie hulp!
Op een haar na is alles gelukt! Visum kregen we op Toronto. T was alleen heel druk met connecting flights, we werden omgeroepen en toen ging t ineens snel!