Van Holguin (waar we in Maart landen) gaan we naar Santiago.
Na Santiago willen we door gaan naar Camaguey.
Zit daar tussenin nog iets wat de moeite waard is te bezoeken.
Ik kwam Bayamo en Las Tunas tegen, maar de diverse forums gaven me niet echt positieve geluiden.
Hebben jullie een leuke oplossing?
Las Tunas ken ik niet, maar het historische centrum van Bayamo is een bezoekje méér dan waard.
Én, het Sierra Maestra gebergte niet ver ervandaan is een aanrader. Geen hooggebergte, maar de natuur is er overweldigend.
Overigens, Cuba buiten de begane ‘toeristische’ paden is sowieso een fijne ervaring. ‘k Zou mij over die tussenstop dus geen zorgen maken als ik jullie was.
Bedankt voor jouw reactie, leuk.
Sierra Maestra staat zeker op ons lijstje, de vraag is natuurlijk hoe je daar naartoe kan gaan.
Wij hebben alleen de Viazul bus tot onze beschikking… ik weet niet dat hij daar stopt. Of kan je met locaaltjes van Bayamor door naar het gebergte en dan door naar Camaguey?
Naar de Sierra Maestra, zonder huurauto, is vast lastig. En sowieso een tijdrovende onderneming.
Viazul-bussen rijden enkel tussen de grote steden. Tussen Santiago en Camaguey stoppen ze wel o.m. in Bayamo.
Hoe het vanuit Bayamo zonder eigen vervoer verder kan naar de Sierra Maestra, weet ik niet zo meteen.
Toen ik voor het laatst in Cuba was (alweer wat jaren geleden), waren collectieve taxi’s officieel verboden voor buitenlanders. Vooral in Oost-Cuba wilden chauffeurs toen het risico van een hoge boete niet nemen.
Hier meer info over de Viazul-lijndiensten. Als de link niet meteen werkt, moet je wat geduld opbrengen en het wat later opnieuw proberen. Ook dat is Cuba.
Tip : neem een trui mee in de Viazul-bus, want de airco draait op vol vermogen.