Tussenstop Arugam - Trinco

Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik zijn nu in Arugam bay. We hebben hier nu twee nachten gehad en willen nog twee nachten blijven.
We hadden onze reisplanning eerder ietsje aangepast (Sinharaja forest reserve geskipt) en hierdoor hebben we nu een gat van twee dagen.
We gaan hierna naar Trincomalee, en hebben daar een boeking bij een hotel vanaf dinsdag 21 juli.
We gaan weg in Arugam op zondag 19 juli.

We hebben dus voor 2 nachten (19-21 juli) nog geen verblijfplek en ook nog geen idee van waar we naartoe zouden kunnen gaan. We reizen telkens met het openbaar vervoer.

Lang verhaal kort: heeft iemand een leuk idee voor een tussenstop tussen Arugam bay en Trincomalee voor 2 nachten? Het moet dus goed doenbaar zijn met de bus (of trein).

Hoi Anne,

Wordt bus want treinen hebben de verkeerde routes. Batti (middelgrote stad, zal redelijk zijn wat te boeken zijn, niet echt een strand) en Passi/Kalkudah (mooi strand en snorkel, boek vantevoren want het meeste zit vol) zijn de logische keuzen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

2 likes

Passikuda is inderdaad erg mooi om bij het rif te snorkelen. En het is er nu echt heel goed weer! Hotels daar aan het strand zijn wel behoorlijk duur, ik twijfel eraan of deze vol zitten. De laatste keer (in het seizoen) dat wij er waren was het niet echt druk, sterker nog, het was behoorlijk leeg. Sun Aqua is een aanrader maar erg duur.

Heb er nu twee nachten geboekt. Zag inderdaad dat de grote hotels erg duur waren. Hebben nu een guesthouse, niet aan het strand, maar wel op loopafstand. Dank voor jullie tips!

Hoi Anne, graag gedaan! Geef jij nog even de ervaringen door van het questhouse waar jullie nu zijn? Dan leren wij weer wat. Passikuda is namelijk verdeeld over 12 zeer luxueuze hotelketens. Vissers zijn afgekocht en houden zich daar ook netjes aan. Het zijn veelal de grote resorts uit de Maldiven die hier in investeren. Helaas houden ze dezelfde prijzen aan als in de Maldiven en dat strookt niet met Sri Lanka.