ik ben Max
ik heb net mijn vwo 6 afgerond en ga een tussenjaar houden. Ik weet alleen nog niet waar ik heen zou moeten. in eerste instantie dacht ik Australië maar daar ben ik over gaan twijfelen nadat ik er achter kwam dat het erg duur is. ook Japan lijkt me een leuke keuze, maar ook daar zit ik weer met het zelfde probleem, het is erg duur. ik vroeg me af of jullie misschien tips voor de bestemming en de rest van mijn tussenjaar hebben. ik wil trouwens tijdens mijn tussenjaar wel gaan werken in het buitenland.
Hoi Max,
Ik ga nu ook een tussenjaar nemen en ik ga backpacken door zuid oost Azië. Ik ben dan niet van plan om te werken want ik ga ook maar 3,5 maand ;).
Schijnt een heel mooi continent te zijn dus is het proberen waard!
Kijk daarnaast gewoon veel op internet en lees over verschillende landen en wat je wilt zien en doen :).
Al eens gedacht aan Zuid-Amerika? Het is goedkoop en bovendien kan je er gemakkelijk bijklussen om de kosten onderweg te drukken (in ruil voor gratis accommodatie en/of maaltijden), of misschien zelfs geld verdienen.
Het is er erg gemakkelijk om rond te trekken, zeker als je niet veel ervaring hebt met het backpacken vind ik het een aanrader.
Spaans leer je dan ook heel gemakkelijk onderweg, maar enige basis is wel een pluspunt.
Bovendien heeft Zuid-Amerika 2 wereldwonderen, dus dat is toch ook weer mooi meegenomen? Dit continent heeft voor ieders wat naar wens, namelijk zowel prachtige tropische stranden, adembenemende bergen (de Andes) en de fascinerende Amazone. Het is bovendien zo rijk aan cultuur en er valt zoveel te bezichtigen… Een aanrader als je het mij vraagt!