ik zal mezelf even voorstellen: ik ben Linda, bijnaaa 17 :cheer2: en ik zit momenteel in 5 vwo.
Ik wil, nadat ik mijn vwo heb behaald, heel graag de ervaring van een tussenjaar opdoen, maar ik heb nog niet echt een overzicht van wat er allemaal wel niet mogelijk is in zo’n jaar. Ik weet wel dat ik eerst een tijd wil blijven werken om te sparen en dat ik heel graag (een deel van) de wereld wil zien in dat jaar! Mijn vraag is dan ook, zijn er mensen die hun ervaring van een tussenjaar willen delen (positief én negatief)? Tips, dingen die ik moet doen of gezien moet hebben zijn natuurlijk allemaal van harte welkom!
Hee, ik ben Renée, 17 en zit ook in 5vwo, ben ook opzoek naar iemand voor na mijn examens. Ik ben al best een lange tijd naar van alles aan het kijken en heb al een aantal dingen gevonden wat me aanspreekt. Ik zou het leuk vinden om je te leren kennen en misschien kunnen we dan wel een deel samen reizen! Hoop op een positieve reactie:)
Precies wat ik ook wil zien! Wat zijn je gedachten over Australië? En hoe doe je het met de bijkomstigheden zoals geld, het daadwerkelijke plannen (misschien wel overhalen van ouders) ed? Ik ben zelf bijvoorbeeld nog een beetje aan het rondkijken als ik er tijd voor heb aangezien het best druk is met school, maar dat zul jij zelf ook wel ervaren gok ik zo ^^ maar heb nog niet echt een uitgestippeld plan ofzo. Of wil je het juist niet uitstippelen, kan ook allemaal nog!
Echt![emoji33] zoo leuk dat we een beetje hetzelfde willen zien! Ik heb het idd ook druk met school, maar ondertussen ben ik toch heel veel aan het googelen en dan vooral op de site; killroy. Daar moet je ook echt een xtje kijken. Maar ik denk toch dat ik niet door een organisatie zoals killroy mijn reis wil laten plannen. Ik denk dat ik van te voren wel wil uitstippelen waar ik heen wil en hoelang ik daar wil blijven enzo, maar dat kan ondertussen allemaal nog veranderen. Daarom geen organisatie. Het leek me wel leuk om vrijwilligerswerk te heel doen of te werken in het buitenland! Ik ben van plan dat wel te laten regelen door killroy. Australië wil ik ook heel graag zien!! Heb er zoveel zin in als ik er al aan denk!! Jaa dat geld idd,… Ik ben heeel veel aan het werk, heb 3 baantjes, maar het gaat niet lukken om voor m’n eindexamen 15000 euro te hebben. Mijn ouders willen gelukkig het gespaarde geld voor mij wel voor dit doeleinde beschikbaar stellen . Maar vrees dat ik dan nog niet genoeg heb, kom dan wel erg dichtbij. Ik ga trouwens 1 of 2 juli naar de bijeenkomst van killroy, in Amsterdam of Utrecht, het is een bijeenkomst over de exploreclub, ik wil dat niet doen, maar ik ga er heen om te kijken hoe die organisatie in z’n gang gaat. Vind je het ook leuk en kan je daar ook heen gaan? Lijkt me leuk om je te ontmoeten en de verdere plannen te wisselen! Super lang verhaal ondertussen[emoji23]
Sorry voor m’n late reactie, heb het super druk met school maar ik ga meteen die site even bezoeken haha ^^ Ja dat geld wordt inderdaad nog wel een dingetje, maargoed eerst maar eens plannen ed en dan komt dat wel weer Ik was toevallig afgelopen weekend op een verjaardag van familie en mijn achternichtje gaat dit jaar naar Australië om daar te backpacken. Ze heeft al ervaring met backpacken door Oost-Europa en zij zei dat het meeste van wat je uit gaat stippelen niet gaat gebeuren, hoe je dan wel het land door gaat komen geen idee, maar ik denk wel dat ik een soort plan wil maken gewoon om toch iets van zekerheid te hebben als je snapt wat ik bedoel ^^ Zij gaat wel met en organisatie, ik moet zeggen dat ik me daar nog niet echt in heb verdiept, maar al dat geregel van werk indd is wel fijn als ervaren mensen dat voor je kunnen doen lijkt me! Oeeeh die bijeenkomst klinkt leuk, 1 juli kan ik niet, maar voor de tweede zou ik het even moeten checken! haha naja laat maar weten of je al verdere concrete plannen ed hebt en misschien wat meer over jezelf, lijkt me ook leuk #welpriveberichtdanmisschien^^
Leuke plannen! Australië is ook echt een supergaaf land. In verband met het visum (Working Holiday Visum) wel handig om vanaf je 18de naartoe te gaan. Je hebt dan alle vrijheid om lang rond te reizen, te werken en eventueel te studeren.
Enigste wat je echt nodig hebt is een flexible vliegticket en wij adviseren meestal BackPackMe, niet teveel poes pas niet teveel vast leggen. Gewoon een goed ticket eventueel de eerste paar dagen onderkomen en wat activiteiten. Je ontmoet dan al meteen veel nieuwe mensen en je plannen veranderen gegarandeerd!
Alvast heel veel plezier met het voorbereiden en succes met het overtuigen van de ouders!
Groetjes,
Dolf Hendrikx Study-Globe de makkelijkste weg naar het buitenland!
Leuke plannen! Zelf ben ik een tijdje geleden naar de open avond geweest van Australian Backpackers, leek me ook een erg goede organisatie en ken iemand die met hun naar Australie is geweest. Je kan bv de eerste paar dagen met een groep mee en dan helpen zij met regelen van visum, bankzaken etc. Daarn ga je zelf verder.
Zelf heb ik ook een soort tussenjaar gedaan, was toe au pair. Ook heel leuk! Alleen ben je dan wel minder aan het reizen, maar wel een toffe ervaring. Succes met plannen en je gaat vast een tof jaar tegemoet!
Hee Linda, heb jij nu ook vakantie en nog steeds interesse om te reizen en misschien met mij? Dan lijkt het me leuk dingetjes uit te zoeken, anders ga ik op zoek naar iemand anders[emoji5]️