Tussenjaar, wat nu!?

Hallo allemaal!

Ik ben dit forum vandaag tegen gekomen en heb ontdekt dat ik hier prima mijn verhaal kwijt kan.

Ik ben een jongen van 17 jaar, net klaar met mijn havo opleiding. Ik heb nog geen idee wat ik wil gaan doen volgend jaar qua opleiding, dus wil ik een tussenjaar nemen.

Echter wil ik mijn tussenjaar niet besteden aan alleen maar werken, maar wil ik ook graag een reis maken!:wereld: Het allerleukste lijkt mij om een reis te maken waarin ik in het desbetreffende land ook kan gaan werken.

Ik vind het allemaal een beetje moeilijk om het realistisch te benaderen, ik heb zoveel ideeën in mijn hoofd maar weet eigenlijk niet hoe en wat. Mijn vraag is daarom ook: Zijn er hier mensen met een ervaring op dit gebied? Of hebben mensen misschien een leuk idee? Ik heb al verschillende ideeën opgezocht: au-pair, fruit telen etc.

Ik hoop dat jullie met mij jullie ervaringen en ideeën willen delen!

*Als ik dingen niet helemaal duidelijk heb gemaakt vraag het gerust! Alvast bedankt! *

Hoi JJeweet,welkom op wereldwijzer!
Boerderijwerk in het buitenland blijft ook populair onder de zomerbaantjes. In Frankrijk , Denemarken, Australië en Engeland is fruitplukken en werken met dieren een geliefde manier om tijdens het reizen wat bij te verdienen tijdens de zomervakantie je kan deze link eens bekijken alsook deze pickingjobs!
Nou ik heb deze nuttige site nog gevonden waar je misschien eens moet naar toe surfen.hier aanklikken
Indien je nog vragen hebt over au-pair werk,dan kan je altijd een berichtje plaatsen in het aupairforum hier op wereldwijzer!
Suc6 nog JJeweet !
groet,georgessiam.