Tussenjaar thailand

Ik ben van plan om volgend jaar een tussenjaar te nemen. Nu kwam ik deze site tegen: gapyearthailand.org.uk . heeft iemand enig idee of deze betrouwbaar is? Of heeft iemand, of ken je iemand, die hier ervaring mee heeft? En hebben jullie anders nog suggesties voor goedkopere tussenjaar in Azië? Alle hulp is welkom.Bij voorbaat dank

Via Wereldwijzer app

Zelf op reis gaan is goedkoper dan via een organisatie. Je mist dan een stukje begeleiding, maar de meeste reizigers kunnen prima zonder. Koop gewoon een goede reisgids als de Lonely Planet, lees verhalen van ex-reizigers, lees op fora en vraag wat je niet kan vinden.

Zelf heb ik een paar jaar geleden een jaar gereisd door Azie. Veel meer dan een enkele reis had ik niet op zak. Vrijwilligerswerk kun je vooraf in NL regelen, maar als je een proactieve houding hebt is er ter plekke ook het een en ander te vinden. Zo heb ik zelf vrijwilligerswerk gedaan in Thailand, Indonesie, Mongolie en Bangladesh.

Daar heb ik inderdaad ook nog over nagedacht om te gaan backpacken. Maar na wat rekenen en rond kijken kwam ik erachter dat dat wel erg duur is en dat je al snel rond de 8000-10000 euro voor 6-8 maanden.

Via Wereldwijzer app

Hoeveel je nodig hebt hangt helemaal af van wat je wilt doen. Wanneer je genoegen neemt met een kamer zonder AC, niet gaat duiken of raften, geen alcohol drinkt en weinig gebruik maakt van binnenlandse vluchten kun je voor 1000 euro per maand rondkomen (en als je met zijn tweeen reist zelfs voor minder).

Vrijwilligerswerk willen doen om goedkoop weg te willen vind ik een foute motivatie. Ik denk ook niet dat je dat een jaar vol zou houden. Je kiest voor zo’n project omdat je het project steunt en mensen (of dieren) wilt helpen.

Het vrijwilligerswerk is zeker geen weg om goedkoop te kunnen reizen. Als eerst wilde ik gaan backpacken maar toen ik erachter kwam dat dat te duur werd ben ik gaan kijken naar vrijwilligerswerk, wat ik met alle liefde wil doen. Ook juist om met de mensen daar in contact te komen en te zien hoe het leven daar nou echt is en hoe goed wij het hier wel niet hebben.Was die site tegengekomen maar kon erniks over vinden op internet qua ervaringen.

Via Wereldwijzer app

Beste Hheennkk. Kijk eens op www.travelactive.nl/vrijwilligerswerk !