Tussenjaar 2012/2013

hallo,
ik zit nu in de 4de klas van de mavo dus mijn examenjaar.
na dit jaar wil ik een tussenjaar doen en op reis gaan.
ik wil graag voor een jaar of halfjaar vrijwillergerswerk doen in het buitenland.
weet iemand waar ik dat nu al kan plannen.
alvast bedankt:)

met vriendelijk groet,
Wander

ps. ik ben dan 16/17 jaar

Hoi Wander

Een heel jaar plannen is een heel werk kan ik je vertellen:)
Kijk eens op www.moonandstarguesthouse.com

Wij zijn kleinschalig en erg flexibel in het plaatsen van mensen op projecten dus we kunnen ook verschillende projecten aanbieden in een bepaalde tijd.

Misschien is het iets voor je, je vindt het mailadres ook op de site.

Groet

Wout

Hoi Wander,

Respect dat je op je 16e al zulke plannen hebt. Zeker doen! Ik zou willen dat ik op die leeftijd al zo ver was. Ik heb jaren verknald met andere activiteiten. Als ik m’n leven opnieuw zou mogen inrichten… :stuck_out_tongue:

Succes in ieder geval!

Hoi Wander,

Zoals Baswallet al zegt: stoer hoor, dat je die plannen nu al hebt!
Heb je enig idee waar je naartoe zou willen gaan, en wat voor soort vrijwilligerswerk je zou willen doen? Dan kun je wat gerichter zoeken en vast informatie opvragen, bv of je op je 16/17e al terecht kan - sommige organisaties hanteren een leeftijdsgrens van minimaal 18 jaar, maar andere hebben volgens mij ook weer speciale programma’s voor jongeren onder de 18.

Worldmapping.nl is bijvoorbeeld een organisatie die ‘expedities’ met vrijwilligerswerk organiseert in Uganda en Zuid-Afrika, en die zich speciaal richt op jongeren.
Je kunt ook vast bij siw.nl, travelactive.nl en activityinternational.nl kijken om vast wat inspiratie op te doen (als je nog niet precies weet wat je wilt doen en waar je naartoe wilt gaan).

Hoi Wander,

Heb je je examen gehaald? Ik hoop het echt voor je!
Heel erg leuk dat je vrijwilligerswerk wilt gaan doen in het buitenland. Al enig idee wat voor soort werk en waar? Via Projects Abroad kan iedereen vanaf 16 jaar meewerken aan een van onze vrijwilligersprojecten. We hebben projecten in26 landen over de hele wereld en op hele verschillende gebieden. Je kunt bijvoorbeeld aan het werk in een weeshuis, in een dierenkliniek, bij een krant of misschien wil je nog wel weer iets heel anders. Kijk eens rond op onze website of er iets bij zit wat jou aanspreekt zou ik zeggen.

Wat denk ik ook wel leuk is om te weten is dat er in elke bestemming een lokaal kantoor zit met Projects Abroad medewerkers die jou begeleiden tijdens je project en aan wie je al je vragen kan stellen. Mocht het nodig zijn, dan staan zij 24 uur per dag en 7 dagen per week voor je klaar.

Ik wens je sowieso heel erg veel plezier komend jaar en mocht je een project op onze website tegenkomen dat je aanspreekt, mail (info@projects-abroad.nl) of bel (078 6131356) ons dan even zodat we je meer informatie kunnen geven.

Groetjes,

Projects Abroad

Hoi Wander,

Naar welk type vrijwilligerswerk gaat jouw voorkeur uit? Welke talen spreek je of ben je bereid te leren?

Als je geinteresseerd bent om in Peru je steentje bij te dragen dan kun je voor vrijwilligerswerk terecht bij Proyecto Peru. Proyecto Peru biedt verschillende soorten sociale projecten en bijvoorbeeld openbare scholen waar alle hulp welkom is. Kijk even op de website voor meer info.

GrDonny
Proyecto Peru Centre

Hallo,
Op dit moment ben ik 16 jaar, geboren op 7 december 1995.
Ik heb mijn mavo diploma gehaald.
Ik doe nu de opleiding ict applicatie en mediaontwikkeling. Echter ben ik hiermee niet blij…
Daarom overweeg ik om een tussenjaar te nemen en volgend jaar havo te doen.
Ik wilde vragen of het mogelijk is om op 16. Jarige leeftijd een tussenjaar te nemen en in die tijd nog over je studie na te denken en te werken ofz?

Ik hoop zo snel mogelijk op een reactie.

Mvg
Niyazi kilic

Ik weet niet waar je heen wilt?

Soms moet je 18 zijn om een vliegticket te kunnen boeken. Soms moet je 18 zijn om zonder je ouders een visum voor een ver land aan te kunnen vragen. Wil je echter een paar maanden treinen door Europa, dan is je leeftijd niet echt een probleem.

Hoi,

Ik bedoel, is het mogelijk om op 16jarige leeftijd een tussenjaar te nemen?
Je bent tot 18jaar leerplichtig tog?
En als ik een tussenjaar wil nemen waar moet ik dat dan melden?
Ik moet dan ook nog stoppen met mijn opleiding ict, want ik wil volgend jaar havo doen denk ik.
Mvg
Niyazi kilic

Sorry, ik las verkeerd.

Je bent inderdaad leerplichtig tot je 18de òf totdat je een startkwalificatie hebt. Dat is een havo-opleiding, of een afgeronde beroepsopleiding (mbo/hbo).

Minder vrijheid, maar je zit niet aan Nederland vast. Je kan een jaar studeren in het buitenland en bijvoorbeeld een jaartje naar een highschool in Amerika of Australië gaan.